Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium specjalizacyjne IV-VI

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: HA-KSVI-AR.AH-2S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0222) Historia i archeologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Konwersatorium specjalizacyjne IV-VI
Jednostka: Wydział Historii i Archeologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Konwersatorium 30 h


Konsultacje indywidualne: 2 godz.


praca własna studenta:

Przygotowanie do zajęć: 24 h

Przygotowanie referatów i prezentacji: 20 h

Przygotowanie do zaliczenia: 10 h

Studiowanie literatury przedmiotu: 34 h

Razem: 120 h = 4 punkty ETCS


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

zaliczenie na ocenę

Pełny opis:

Zajęcia mają pogłębić wiedzę na temat specyfiki archeologii miejskiej: jej tematów badawczych oraz, specyfiki związanej i ilością i

różnorodnością źródeł. Ponadto mają przygotować do prowadzenia badań w miastach od strony formalno-prawnej, logistyczno-organizacyjnej

i metodycznej

Literatura:

Z. Kobyliński (red.), Metodyka badań archeologiczno-architektonicznych, Warszawa 1999;

W. Brzeziński (red.) Metody badań wykopaliskowych, Warszawa 2000;

C. Renfrew, P. Bahn, Archeologia: Teorie-Metody-Praktyka, Warszawa 2002 (wybrane rozdziały);

Archaeologia et Historia Urbana, opr. zb., Elbląg 2004 (wybrane rozdziały);

L. Kajzer, Wstęp do archeologii historycznej w Polsce, Łódź 1996;

R. Krzywdziński (red.), Dantiscum, t.1, Gdańsk 2016;

Wratislavia Antiqua. Studia z dziejów Wrocławia (wybrane tomy i rozdziały) ;

M. Florek, Problem wydzielania i ewidencji stanowisk archeologicznych na terenie miast, Kurier Konserwatorski 15/2018, s. 59-68.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

- Student w zaawansowanym stopniu zna fakty, procesy i prawidłowości rozwoju kultury ludzkiej w średniowieczu i czasach nowożytnych na ziemiach polskich na Europy oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi: K_W03;

- student zna w zaawansowanym stopniu metody analizy różnych wytworów kultury i ich interpretacji, prowadzonych na gruncie zróżnicowanych tradycji, teorii lub szkół badawczych właściwych archeologii: K_W04;

Umiejętności

- student umie samodzielnie dobierać źródła informacji i je oceniać, pozyskiwać i innowacyjnie wykorzystywać wiedzę w rozwiązywaniu problemów z zakresu dziejów średniowiecza i okresu nowożytnego oraz antropologii historycznej i fizycznej, a także określać ich znaczenie, oddziaływanie społeczne i miejsce w procesie historyczno-kulturowym: K_U01;

- student potrafi samodzielnie formułować problemy badawcze, analizować je i wyciągać wnioski oraz podejmować decyzje i ponosić odpowiedzialność za skutki swoich działań: K_U02;

- student potrafi samodzielnie interpretować i oceniać różne typy źródeł, dostrzegać szerokie zależności między nimi: K_U04;

Kompetencje społeczne

- student jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, zasięgania opinii ekspertów oraz krytycznej oceny swojej wiedzy i samodzielnego jej pogłębiania: K_K01;

- student jest gotowy do korzystania ze zdobytej wiedzy i umiejętności, jak i kompetencji językowej w celu rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych: K_K03;

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marek Florek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0