Konwersatorium specjalizacyjne IV-VI
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | HA-KSVI-AR.AH-2S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0222) Historia i archeologia
|
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium specjalizacyjne IV-VI |
Jednostka: | Wydział Historii i Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium 30 h Konsultacje indywidualne: 2 godz. praca własna studenta: Przygotowanie do zajęć: 24 h Przygotowanie referatów i prezentacji: 20 h Przygotowanie do zaliczenia: 10 h Studiowanie literatury przedmiotu: 34 h Razem: 120 h = 4 punkty ETCS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | zaliczenie na ocenę |
Pełny opis: |
Zajęcia mają pogłębić wiedzę na temat specyfiki archeologii miejskiej: jej tematów badawczych oraz, specyfiki związanej i ilością i różnorodnością źródeł. Ponadto mają przygotować do prowadzenia badań w miastach od strony formalno-prawnej, logistyczno-organizacyjnej i metodycznej |
Literatura: |
Z. Kobyliński (red.), Metodyka badań archeologiczno-architektonicznych, Warszawa 1999; W. Brzeziński (red.) Metody badań wykopaliskowych, Warszawa 2000; C. Renfrew, P. Bahn, Archeologia: Teorie-Metody-Praktyka, Warszawa 2002 (wybrane rozdziały); Archaeologia et Historia Urbana, opr. zb., Elbląg 2004 (wybrane rozdziały); L. Kajzer, Wstęp do archeologii historycznej w Polsce, Łódź 1996; R. Krzywdziński (red.), Dantiscum, t.1, Gdańsk 2016; Wratislavia Antiqua. Studia z dziejów Wrocławia (wybrane tomy i rozdziały) ; M. Florek, Problem wydzielania i ewidencji stanowisk archeologicznych na terenie miast, Kurier Konserwatorski 15/2018, s. 59-68. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - Student w zaawansowanym stopniu zna fakty, procesy i prawidłowości rozwoju kultury ludzkiej w średniowieczu i czasach nowożytnych na ziemiach polskich na Europy oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi: K_W03; - student zna w zaawansowanym stopniu metody analizy różnych wytworów kultury i ich interpretacji, prowadzonych na gruncie zróżnicowanych tradycji, teorii lub szkół badawczych właściwych archeologii: K_W04; Umiejętności - student umie samodzielnie dobierać źródła informacji i je oceniać, pozyskiwać i innowacyjnie wykorzystywać wiedzę w rozwiązywaniu problemów z zakresu dziejów średniowiecza i okresu nowożytnego oraz antropologii historycznej i fizycznej, a także określać ich znaczenie, oddziaływanie społeczne i miejsce w procesie historyczno-kulturowym: K_U01; - student potrafi samodzielnie formułować problemy badawcze, analizować je i wyciągać wnioski oraz podejmować decyzje i ponosić odpowiedzialność za skutki swoich działań: K_U02; - student potrafi samodzielnie interpretować i oceniać różne typy źródeł, dostrzegać szerokie zależności między nimi: K_U04; Kompetencje społeczne - student jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, zasięgania opinii ekspertów oraz krytycznej oceny swojej wiedzy i samodzielnego jej pogłębiania: K_K01; - student jest gotowy do korzystania ze zdobytej wiedzy i umiejętności, jak i kompetencji językowej w celu rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych: K_K03; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marek Florek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.