Ćwiczenia gramatyczne - PNJN
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L-PNJN-ĆG-GER-2S.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ćwiczenia gramatyczne - PNJN |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | zaliczenie kursu gramatyka praktyczna na studiach pierwszego stopnia |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | semestr 1 - 2 ECTS 1. godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć konwersatoryjnych : 30,0 2. przygotowanie się studenta do zajęć: 10,0 3. przygotowanie się studenta do zaliczeń : 20,0; |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | 1. prace domowe dot. przerabianego materiału gramatycznego, 2. sprawdziany na zakończenie omawianego zagadnienia gramatycznego, 3. kolokwia zaliczeniowe na zakończenie semestru / roku, 4. egzamin końcowy (po 3 i po 5 semestrze), 5. aktywne uczestnictwo w zajęciach, 6. ćwiczenia strukturalne zamknięte, 7. ćwiczenia strukturalne niskosterowane, 8. ćwiczenia elicytacyjne otwarte, 9. ćwiczenia symulacyjne |
Pełny opis: |
Gramatyka praktyczna - to ćwiczenia konwersatoryjne z gramatyki języka niemieckiego, które mają na celu wykształcenie u studentów implicytnej wiedzy morfo-syntaktycznej i syntaktycznej w zakresie języka niemieckiego, poprzez ugruntowanie, rozwinięcie i pogłębienie zarówno biernej jak i czynnej znajomości zasad gramatyki i funkcji poszczególnych struktur gramatycznych języka niemieckiego, warunkujących skuteczne porozumiewanie się w mowie i piśmie na poziomie C 1 |
Literatura: |
Becky et al (2017): Einfach zum Studium! Deutsch für den Hochschulzugang C1 Buscha et al (2005): Grammatik in Feldern Buscha, Friedlich (2001): Deutsches Übungsbuch Buscha, Raven (2013): Übungsgrammatik, Deutsch als Fremdssprache, Sprachniveau C1, C2 Buscha, Szita (2015): Übungsgrammatik, Deutsch als Fremdssprache, Sprachniveau B1, B2 Clamer et al (2002): Übungsgrammatik für die Mittelstufe. Dinsel, Geiger (2009): Großes Übungsbuch. Grammatik Dreyer, Schmitt (2009): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Duden (2010): Schülerduden, Grammatik, neue Rechtschreibung Duden (2012): Übungsbuch Deutsch extra. Duden (2015): Grundwissen Grammatik Fit für den Bachelor Eichheim, Storch (2003): Mit Erfolg zum Zertifikat. Übungsbuch Földeak (2011): Sag's besser! - Teil 1 Grammatik, Arbeitsbuch für Fortgeschrittene Földeak (2011): Sag's besser! - Teil 2 Ausdruckserweiterung, Arbeitsbuch für Fortgeschrittene Hall, Scheiner (2006): Übungsgrammatik für Fortgeschrittene. Deutsch als Fremdsprache Heidermann (2006): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik Helbig, Buscha (2013): Übungsgrammatik Deutsch Heringer (2014): Deutsche Grammatik und Wortbildung in 125 Fragen und Antworten Rug, Tomaszewski (2012): Grammatik mit Sinn und Verstand Schade, Hufeisen (2019): Einführung in die deutsche Sprache der Wissenschaften. Schmitt (2001): Weg mit den typischen Fehlern. Teil 1 Schmitt (2001): Weg mit den typischen Fehlern. Teil 2 Sommerfeld, Schreiber, Starke (1999): Grammatisch-semantische Felder. Einführung und Übungen Swerlowa (2006): Grammatik und Konversation 1 & 2 Arbeitsblätter für den Deutschunterricht 1 Swerlowa (2006): Grammatik und Konversation 1 & 2 Arbeitsblätter für den Deutschunterricht 2 Zielinski (1999): ABC der deutschen Nebensätze: Einführung und Übungen |
Efekty uczenia się: |
1. zna i rozumie w stopniu zaawansowanym zasady tworzenia form morfo-syntaktycznych i struktur składniowych w języku niemieckim (K_W01); 2. potrafi rozpoznać i wyjaśnić zależności pomiędzy omówionymi zjawiskami gramatycznymi a zasadami ich stosowania w funkcjonalnych kontekstach, przez co rozumie znaczenie ciągłego pogłębiania znajomości gramatyki języka niemieckiego w procesie rozwijania umiejętności językowych (K_U01, K_U02, K_K02); 3. poprawnie stosuje omawiane formy morfo-syntaktyczne i struktury składniowe w mowie i piśmie, konstruując wypowiedzi ustne oraz produkując zróżnicowane stylistycznie, funkcjonalnie i rodzajowo teksty w języku niemieckim (K_U04, K_U05, K_U07, K_U08); 4. dba o poprawne stosowanie omówionych form i struktur językowych, monitoruje poprawność wypowiedzi własnych i innych, nastawiony jest na ciągły rozwój, rzetelnie współpracuje w grupie rozwiązując zadania zgodnie z poleceniami prowadzącego (K_U09, K_K01). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Beata Kasperowicz-Stążka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.