Praktyczna nauka języka rosyjskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L-PNJR-RU-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka rosyjskiego |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium: 90 - Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie do zajęć: 14 Przygotowanie do zaliczeń / egzaminów: 14 Studiowanie literatury przedmiotu: 2 Łączna ilość godzin = 120 (4 pt ECTS) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | - egzamin ustny - W01, W02, W03, U01, U02, U03 - egzamin pisemny - W01, W02, W03, U01, U02; U03; U05; - śródsemestralne pisemne testy kontrolne - W01, W02, U02; U03; - odpowiedzi ustne - W01, W02, U01, U02, U03, U04; U05, U06; - prace wytwórcze wykonywane na zajęciach - W03, U01, U02, U03, U04, U05, U06, K01, K02; - zadania domowe - W02, W03, U03, U04, K02 |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu podnoszenie wiedzy, umiejętności i kompetencji studenta w zakresie posługiwania się językiem rosyjskim na poziomie C1. Kształcenie obejmuje podnoszenie kwalifikacji zarówno w posługiwaniu się językiem ustnym (zajęcia z mówienia), jak również językiem pisanym (pisanie oraz praca z tekstem). PNJR-mówienie – celem zajęć jest poszerzanie i utrwalanie słownictwa z wybranego zakresu tematycznego; kształtowanie gotowości do efektywnego stosowania języka w autentycznych i symulowanych sytuacjach komunikacyjnych; kształtowanie umiejętności poprawnego formułowania ustnych wypowiedzi monologowych i dialogowych w zakresie realizowanej tematyki; przyswojenie etykiety mowy; utrwalanie nawyków prawidłowej wymowy i intonacji; PNJR-praca z tekstem: celem zajęć jest rozszerzenie i utrwalanie słownictwa z wybranego zakresu tematycznego; rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu (słuchanego i czytanego); ćwiczenia w czytaniu; przyswojenie i utrwalenie wiedzy z zakresu gramatyki opisowej; PNJR-pisanie: celem zajęć jest kształtowanie umiejętności formułowania tekstów pisanych; redagowanie oryginalnych tekstów; pisanie tekstów użytkowych; zachowanie osobliwości stylistycznych poszczególnych tekstów; rozwijanie nawyków ortograficznych, interpunkcyjnych; poznawanie i utrwalanie wiedzy z zakresu gramatyki praktycznej; rozszerzenie zasobu leksykalnego w ramach realizowanego bloku tematycznego. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: wybrane ćwiczenia, teksty z następujących źródeł: 1. Ginter A., Tulina-Blumental I., 2015, Вот лексика! Repetytorium leksykalne z języka rosyjskiego z ćwiczeniami, Warszawa. 2. Gołubiewa A., Czeczuga W., Węcławiak P., 2011, Słownictwo rosyjskie w ćwiczeniach, Warszawa. 3. Gołubiewa A., Kowalska L., Русский язык сегодня, wyd. AGMEN, Warszawa 1998. 4. Добровольски Ю., Сосновски В., Тульска М., 2014-2017, Учитесь с нами! Тесты по русскому языку. Уровни B1-C1, Warszawa. 5. Kuca Z., Дискуссия, wyd. PROFAMILIA. 6. Махнач А., Из первых уст. Русский язык для продвинутого уровня, Warszawa 2009. 7. Родимкина А., Ландсман Н., 2013, Россия день за днем. Выпуск 1, Санкт-Перербург. 8. Старовойтова И. А., 2007, Русская лексика в заданиях и кроссвордах, Санкт-Петербург. 9. Materiały przygotowane przez prowadzących zajęcia. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W01: Student ma podstawową wiedzę o zagadnieniach z zakresu gramatyki i stylistyki języka rosyjskiego, realizowanych na zajęciach – K_W04; W02: Student zna podstawy akwizycji języków pomocne w uczeniu się języków obcych – K_W03; W03: Student ma ogólną wiedzę porównawczą o systemie języka polskiego i rosyjskiego – K_W02; Umiejętności: U01: Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych w języku rosyjskim na poziomie biegłości C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy – K_U01; U02: Student potrafi operować podstawowymi pojęciami właściwymi dla wiedzy o akwizycji i nauce języków – K_U03; U03: Student właściwie wykorzystuje nabyte umiejętności przy opracowywaniu wypowiedzi ustnych i pisemnych z zakresu wprowadzanej tematyki – K_U04; U04: Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się oraz, korzystając z biblioteki tradycyjnej i nowoczesnych technik informacyjnych (ICT), wyszukiwać, użytkować, a także dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy uzyskanej wiedzy w celu prezentacji własnych wyników badań – K_U07; U05: Student potrafi przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska, dyskutować o nich oraz uzasadniać swoje stanowisko, argumentować, tworzyć wnioski i syntetyczne podsumowania z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów - K_U08; U06: Student potrafi pracować indywidualnie oraz współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych, pełniąc różne role - K_U09; Kompetencje społeczne: K01: Student dba o swój rozwój oraz ma świadomość potrzeby uczenia się przez całe życie – K_K01; K02: Student jest gotów do uczestniczenia w zróżnicowanych formach życia kulturalnego – K_K03. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Swietłana Szaszkowa, Małgorzata Ułanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.