Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Realioznawstwo (BN)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: L-R-GER-2S.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Realioznawstwo (BN)
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: niemiecki
Wymagania wstępne:

-

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

3 punkty ECTS

godziny kontaktowe wynikające z plany zajęć 30


udział w konsultacjach, egzaminie 10

godziny niekontaktowe - praca własna Studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia, napisanie referatu) itp.) 20

razem 60 godzin



Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Metody oceny efektów kształcenia (np.: kolokwium, referat, prezentacja PowerPoint, aktywność w trakcie zajęć.

Pełny opis:

Kurs przedmiotowy ma na celu pogłębienie wiedzy Studenta na temat geografii, kultury, polityki i tradycji krajów niemieckiego obszaru językowego ze szczególnym uwzględnieniem Republiki Federalnej Niemiec. Doskonalenie umiejętności obejmuje zdobywanie wiedzy na temat istotnych zjawisk w obszarze kulturowym i społecznym, oraz zdobywanie umiejętności komunikacji ustnej i pisemnej w zakresie problematyki kulturoznawczej i społecznej z wykorzystaniem mediów i tekstów konwencjonalnych, oraz testów audiowizualnych.

Literatura:

Baer, Raphael (2005): Die Schweiz und ihre 26 Kantone. Eine differenzierte Landeskunde in Regionen, Traditionen und Wappen. Rzeszów: Verlag Baer.

Bęza Stanisław (2004): Eine kleine Landekunde der deutschsprachigen Länder. Warszawa: PWN.

Lichtenberger, Eisabeth (2002): Österreich: Geographie, Geschichte, Wirtschaft, Politik,. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft.

Luscher, Renate (2009): Landeskunde Deutschland: von der Wende bis heute; für Deutsch als Fremdsprache. München: Verlag für Deutsch.

Materiały z prasy bieżącej i zasobów internetowych, należące do zakresu tematycznego, w tym ze strony:

https://learngerman.dw.com/de/alltagsdeutsch/s-56744441

Efekty uczenia się:

K_W01 Student ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej w zakresie wybranej dyscypliny, właściwej dla studiowanego kierunku, którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności profesjonalnej, niezbędną do kompleksowej realizacji zadań zawodowych, samodzielnego diagnozowania, analizowania i interpretowania zdarzeń związanych z realizacją tych zadań, oceny metod i procedur realizacji tych zadań.

K_W02 zna na poziome rozszerzonym terminologię z wybranej dyscypliny, właściwej dla studiowanego kierunku

K_W05 ma uporządkowaną, pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z wybranej dyscypliny właściwej dla studiowanego kierunku

K_W07 zna szeroki zakres współczesnych zjawisk kulturowych, obejmujący problematykę z wybranych dziedzin, w tym: sztuki, nauki, filozofii, historii i polityki krajów niemieckojęzycznych

K_W08 ma podstawową wiedzę o współczesnym życiu kulturalnym i instytucjach kultury krajów niemieckiego obszaru językowego

K_W09 zna specyfikę badań i metodologię z wybranej dyscypliny właściwej dla studiowanego kierunku

K_U02 swobodnie operuje terminami w języku niemieckim, właściwymi dla wybranej dyscyplin, właściwej dla studiowanego kierunku

K_U04 posiada rozwinięte kompetencje komunikacyjne: potrafi porozumiewać się z w typowych i nietypowych sytuacjach społecznych i zawodowych, z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, dialogowo rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę dla komunikacji

K_U05 konstruuje rozbudowane wypowiedzi ustne w formie indywidualnej prezentacji i/lub udziału w dyskusji w języku niemieckim oraz języku polskim, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, także różnych źródeł

K_U06 posiada umiejętność produkcji i percepcji rozbudowanych tekstów, zróżnicowanych stylistycznie i funkcjonalnie w języku pisanym, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, także różnych źródeł

K_U07 wyraża w języku niemieckim złożone sądy i opinie w ważnych sprawach społecznych i światopoglądowych, wykazując się niezależnością myślenia

K_U08 przeprowadza krytyczną analizę i interpretację różnych rodzajów tekstów i wytworów kultury materialnej, stosując oryginalne podejścia, uwzględniające nowe osiągnięcia w zakresie wybranej dyscypliny, właściwej dla studiowanego kierunku, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym oraz ich wykorzystania w działalności profesjonalnej.

K_U09 posiada pogłębione umiejętności badawcze obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na rozwiązywanie także nietypowych zadań/problemów w obrębie wybranej dyscypliny, właściwej dla studiowanego kierunku

K_U12 wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i integruje informacje z różnych źródeł oraz formułuje na tej podstawie krytyczne sądy

K_U13 posługuje się pogłębioną wiedzą teoretyczną z wybranej dyscypliny właściwej dla studiowanego kierunku do argumentowania własnych poglądów lub poglądów innych autorów, do formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań

K_K01 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego

K_K06 doceniania tradycję i dziedzictwo kulturowe krajów niemieckiego obszaru językowego

K_K07 ma wrażliwość na aktualne wydarzenia w stosunkach polsko-niemieckich

K_K08 wykazuje wrażliwość, tolerancję i szacunek wobec innych narodów

K_K10 systematycznie śledzi wydarzenia kulturalne

K_K11 ma pogłębioną świadomość rozmiarów, rangi i miejsca nauki o języku, literaturze i kulturze w rozwoju nauki i kultury polskiej oraz krajów niemieckiego obszaru językowego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jolanta Pacyniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0