Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Usprawnianie komunikacji w demencji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: L-UKD-L-2S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Usprawnianie komunikacji w demencji
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Wynikające z programu studiów (zaliczenie przedmiotu "Zaburzenia mowy w demencji"

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie np. konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 0,0

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0

Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0

Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 30,0

Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 10,0


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

ćwiczenia praktyczne (prace pisemne praktyczne)

ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność)

zaliczenie końcowe


Pełny opis:

Przedmiot wskazuje wybrane sposoby usprawniania komunikacji w przypadkach otępienia, w zakresie terapii pośredniej i bezpośredniej. Dostarcza informacji na temat aktualnych rozwiązań stosowanych w opiece nad chorymi z otępieniem w Polsce. Oddziaływania logopedyczne sytuuje w ramach terapii pozafarmakologicznej, jako istotny element usprawniania funkcjonowania poznawczego i społecznego pacjentów.

Literatura:

1. Choroby otępienne. Teoria i praktyka (2003), red. J. Leszek, Wrocław.

2. Domagała A. (2008), Standard postępowania logopedycznego w przypadku zaburzeń mowy w otępieniu alzheimerowskim, Logopedia, 37, 297-311.

3. Gawron N. (2008).Metody oddziaływań niefarmakologicznych ukierunkowanych na poprawę funkcjonowania poznawczego, stanu psychicznego i zapobiegających występowaniu zaburzeń zachowania u pacjentów z chorobą Alzheimera, W: Wybrane zagadnienia rehabilitacji neuropsychologicznej, E. Łojek, A. Bolewska (red.), Warszawa, s. 123-155.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

student potrafi omówić formy opieki nad chorym z otępieniem w Polsce K_W12

student potrafi scharakteryzować pozafarmakologiczne formy terapii stosowane w przypadkach otępienia K_W09

student potrafi scharakteryzować wybrane metody usprawniania komunikacji w warunkach otępienia K_W11

Umiejętności:

student potrafi dostosować formy usprawniania komunikacji w otępieniu do innych form terapii pozafarmakologicznej, wskazanych dla chorego K_U07

student potrafi dokonać modyfikacji programów terapii pośredniej stosownie do potrzeb pacjenta pacjenta i projektować własne ćwiczenia w ramach terapii bezpośredniejK_U03, K_U01

student potrafi ocenić użyteczność prowadzonych oddziaływań, wskazuje ich efekty pozytywne i możliwe efekty niepożądane K_U13

Kompetencje:

student potrafi odnosić się do problemów pacjentów ze zrozumieniem, w kontakcie z chorymi być wrażliwym i empatycznym K_K07

student potrafi aktywnie poszukiwać nowych informacji w obszarze wiedzy na temat chorób otępiennych ii zaburzeń mowy u osób z otępieniem, być otwartym na różnorodne ujęcia zjawisk K_K03

student potrafi postępować zgodnie z zasadami etyki w kontakcie z osobami o obniżonej sprawności umysłowej K_W13, K_K08

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Aneta Domagała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Aneta Domagała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)