Warsztaty filmowe (PW)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L-WF-TCAK-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty filmowe (PW) |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 30 godzin kontaktowych 25 godzin - opracowanie scenariuszy projektów zaliczeniowych 25 godzin - realizacja projektów zaliczeniowych razem: 80 godzin = 3 punkty ETCS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Aktywność na zajęciach: K_W04 Monitorowanie postępów w przygotowywaniu projektów zaliczeniowych: K_W05, K_W09, K_U10 Ocena pracy zaliczeniowej: K_W04, K_U05, K_09, K_K02 |
Pełny opis: |
Celem kursu jest zaznajomienie studentów z podstawowymi elementami warsztatu filmowca poprzez zajęcia praktyczne a także analizę techniczną gotowych dzieł filmowych lub ich fragmentów. Studenci zapoznają się z elementarnymi problemami z zakresu narracji i dramaturgii filmowej, sztuki scenopisarskiej, operatorskiej, aktorskiej, reżyserskiej i montażowej. Studenci opanują także darmowy program do edycji wideo.Zapoznając się z jego możliwościami będą przemontowywać archiwalne materiały filmowe zgodnie z regułami warsztatu montażu wideoklipowego. Przez cały semestr uczestnicy podzieleni na zespoły robocze pracują nad projektem filmu fabularnego, dokumentalnego lub animowanego. Równolegle podczas zajęć analizowane będą przykłady krótko- i pełnometrażowych filmów fabularnych i dokumentalnych pod kątem zastosowanych rozwiązań scenopisarskich, narracyjno-dramaturgicznych, operatorskich czy montażowych. |
Literatura: |
David Bordwell, Kristin Thompson, Film Art/ Sztuka filmowa. Wprowadzenie, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2010. Martin Schabenbeck, Format scenariusza filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2008. Rafał Syska, Zachować dystans. Filmowy świat Roberta Altmana, rozdział: Narracja o społeczeństwie, Rabid, Kraków 2008, s. 289-356. Wybrane lektury filmowe: "Na skróty", reż. Robert Altman, 1993 "The Master", reż. Riho Unt, 2015 "Garby", reż. Marek Serafiński, 1998 "Syberyjska lekcja", reż. Wojciech Staroń, 1998 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: K_W04 Student zna i rozumie podstawowe pojęcia dotyczące sztuki filmowej i innych audiowizualnych form komunikacji (szczególnie z zakresu analizy i interpretacji ekspresji artystycznej) w oparciu o współczesne teorie estetyczne i koncepcje socjologiczne. UMIEJĘTNOŚCI K_U05 Student potrafi korzystać z technik cyfrowych służących konstruowaniu przekazów audiowizualnych, korzystać ze sprzętu do rejestracji wideo, a także oprogramowania służącego do edycji materiału filmowego i tworzenia prostych animacji. K_U09 Student potrafi pracować nad projektem filmowym (oryginalna twórczość artystyczna zrealizowana w formie kina żywego planu lub animacji) w zespole, w ramach którego dochodzi do adekwatnego podziału ról i obowiązków. K_U10 Student zdobywa niezbędne narzędzia służącego do samodzielnego rozwijania pasji filmowej, zarówno w wymiarze teoretycznym, jak i praktycznym. KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K02 Student jest gotów rozwiązywać problemy praktyki filmowej wykorzystując dostępne technologie cyfrowe i narzędzia internetowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Bobrowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.