Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wczesna interwencja logopedyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: L-WIL-L-2S.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wczesna interwencja logopedyczna
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu biologicznych uwarunkowań mowy

Podstawowa wiedza z zakresu psychologii rozwojowej dziecka

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego (15h wykład)

Praca własna studenta (przygotowanie do zajęć + studiowanie materiałów i literatury przedmiotu)

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Sprawdzian wiedzy teoretycznej

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy na temat diagnozy i wsparcia rozwoju dziecka od narodzin ze szczególnym uwzględnieniem czynników związanych z rozwojem mowy i komunikacji. Szczególny nacisk kładzie się także na profilaktykę zaburzeń.

W ramach zajęć wykorzystuje się techniki i narzędzia dydaktyczne takie jak: materiały wideo, prezentacja, projekt, wykład, pokaz i inne.

Literatura:

Cieszyńska J., Korendo M. (2007) Wczesna interwencja terapeutyczna.

Kaczorowska-Bray K., Milewski S. (2016) Wczesna interwencja logopedyczna.

Kaczorowska-Bray K. (2012) Diagnoza we wczesnej interwencji logopedycznej[w:] Diagnoza logopedyczna. Red. Czaplewska E., Milewski S.

Kielar- Turska M. (2012) Rozwój sprawności językowych i komunikacyjnych[w:] Diagnoza logopedyczna. Red. Czaplewska E., Milewski S.

Mikler-Chwastek A. (2011) Sprawdzian rozwoju psychoruchowego niemowląt.

Milewski. S, Kuczkowski J., Kaczorowska-Bray K. (2014) Biomedyczne podstawy logopedii.

Stecko E. (2013) Logopedia małego dziecka.

Stecko E. (2002) Zaburzenia mowy dzieci – wczesne rozpoznanie i postępowanie logopedyczne.

Inne materiały dydaktyczne (np. filmy czy webinaria)

Efekty uczenia się:

Wiedza:

KW_01 Student zna etapy i cechy prawidłowego rozwoju psychoruchowego dziecka.

KW_03 Student rozpoznaje cechy nieprawidłowego rozwoju psychoruchowego dziecka ze szczególnym uwzględnieniem czynników związanych z rozwojem mowy i komunikacji.

KW_02 Student orientuje się w istniejących metodach wspomagających rozwój psychoruchowy dziecka zagrożonego nieprawidłowym rozwojem.

KW_04 Student orientuje się w sposobie organizacji interdyscyplinarnej pomocy dziecku zagrożonemu nieprawidłowym rozwojem.

Umiejętności:

KU_01 Student diagnozuje umiejętności dziecka właściwe dla okresu 0-12 miesięcy.

KU_02 Student potrafi odróżnić cechy rozwoju normatywnego i nienormatywnego.

KU_03 Student proponuje działania naprawcze w przypadku zdiagnozowanych nieprawidłowości.

Kompetencje:

KK_01 Student rozumie złożoność procesów rozwojowych ze szczególnym uwzględnieniem procesu nabywania i realizacji mowy.

KK_01 Student jest świadomy potrzeby współpracy logopedy z innymi specjalistami i jest na nią otwarty.

KK_03 Student dostrzega potrzebę interdyscyplinarnego rozwoju w zawodzie logopedy i samodzielnie podejmuje działania służące poszerzeniu własnych umiejętności potrzebnych w pracy logopedy.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Monika Łuszczuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Monika Łuszczuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)