Wczesna interwencja logopedyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L-WIL-L-2S.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wczesna interwencja logopedyczna |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu biologicznych uwarunkowań mowy Podstawowa wiedza z zakresu psychologii rozwojowej dziecka |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego (15h wykład) Praca własna studenta (przygotowanie do zajęć + studiowanie materiałów i literatury przedmiotu) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Sprawdzian wiedzy teoretycznej |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy na temat diagnozy i wsparcia rozwoju dziecka od narodzin ze szczególnym uwzględnieniem czynników związanych z rozwojem mowy i komunikacji. Szczególny nacisk kładzie się także na profilaktykę zaburzeń. W ramach zajęć wykorzystuje się techniki i narzędzia dydaktyczne takie jak: materiały wideo, prezentacja, projekt, wykład, pokaz i inne. |
Literatura: |
Cieszyńska J., Korendo M. (2007) Wczesna interwencja terapeutyczna. Kaczorowska-Bray K., Milewski S. (2016) Wczesna interwencja logopedyczna. Kaczorowska-Bray K. (2012) Diagnoza we wczesnej interwencji logopedycznej[w:] Diagnoza logopedyczna. Red. Czaplewska E., Milewski S. Kielar- Turska M. (2012) Rozwój sprawności językowych i komunikacyjnych[w:] Diagnoza logopedyczna. Red. Czaplewska E., Milewski S. Mikler-Chwastek A. (2011) Sprawdzian rozwoju psychoruchowego niemowląt. Milewski. S, Kuczkowski J., Kaczorowska-Bray K. (2014) Biomedyczne podstawy logopedii. Stecko E. (2013) Logopedia małego dziecka. Stecko E. (2002) Zaburzenia mowy dzieci – wczesne rozpoznanie i postępowanie logopedyczne. Inne materiały dydaktyczne (np. filmy czy webinaria) |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: KW_01 Student zna etapy i cechy prawidłowego rozwoju psychoruchowego dziecka. KW_03 Student rozpoznaje cechy nieprawidłowego rozwoju psychoruchowego dziecka ze szczególnym uwzględnieniem czynników związanych z rozwojem mowy i komunikacji. KW_02 Student orientuje się w istniejących metodach wspomagających rozwój psychoruchowy dziecka zagrożonego nieprawidłowym rozwojem. KW_04 Student orientuje się w sposobie organizacji interdyscyplinarnej pomocy dziecku zagrożonemu nieprawidłowym rozwojem. Umiejętności: KU_01 Student diagnozuje umiejętności dziecka właściwe dla okresu 0-12 miesięcy. KU_02 Student potrafi odróżnić cechy rozwoju normatywnego i nienormatywnego. KU_03 Student proponuje działania naprawcze w przypadku zdiagnozowanych nieprawidłowości. Kompetencje: KK_01 Student rozumie złożoność procesów rozwojowych ze szczególnym uwzględnieniem procesu nabywania i realizacji mowy. KK_01 Student jest świadomy potrzeby współpracy logopedy z innymi specjalistami i jest na nią otwarty. KK_03 Student dostrzega potrzebę interdyscyplinarnego rozwoju w zawodzie logopedy i samodzielnie podejmuje działania służące poszerzeniu własnych umiejętności potrzebnych w pracy logopedy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Monika Łuszczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Monika Łuszczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.