Wychowanie słuchowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L-WS-L-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie słuchowe |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zajęcia z przedmiotu "Wychowanie słuchowe" są włączone w program studiów i plan 3 roku studiów I stopnia na kierunku Logopedia z audiologią. Wymagana podstawowa wiedza na temat niedosłuchów (klasyfikacje, protezowanie, teoria zaburzeń mowy u osób z niedosłuchem). Wymagane uczestnictwo w zajęciach przewidzianych planem zajęć |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: - wykład: 15 h - konwersatorium: 15 h - konsultacje indywidualne: 5 h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) - przygotowanie do zajęć: 20 h - przygotowanie do zaliczeń/egzaminów: 20 h - studiowanie literatury przedmiotu: 15 h Razem: 90h = 3 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Egzamin - K_W01, K_W02 Przygotowanie pracy zaliczeniowej - K_U03, K_U04, K_U02, K_U03, K_U05 Aktywność na zajęciach - K_K03 |
Pełny opis: |
Student zapozna się z klasyfikacjami dźwięków, pozna funkcje słuchowe i ich rozwój. Nauczy się dokonywać oceny funkcji słuchowych. Podczas zajęć zapozna się z różnymi metodami wychowania słuchowego oraz możliwościami kształcenia słuchu fizycznego. Student dowie się jakie urządzenia techniczne są stosowane w wychowaniu słuchowym (aparaty słuchowe, urządzenia wzmacniające, system FM, implanty ślimakowe i pniowe, analizatory dźwięku, wibratory). Przedmiot realizuje treści w ramach przygotowania merytorycznego. |
Literatura: |
Muzyka-Furtak E. (red.), Surdologopedia, Gdańsk 2015; Csanyi Y., Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. Model węgierski, Warszawa 1994; Góralówna M., Hołyńska B., Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu, Warszawa 1984; Kurkowski Z.M., Kształtowanie się zdolności słuchowych a rozwój mowy, w: Zaburzenia mowy, red. S. Grabias, Lublin 2001; Löwe A., Rozwijanie słuchu w zabawie. Praktyczne wskazówki do ćwiczeń słuchowych z dziećmi w wieku przedszkolnym z zaburzonym słuchem i zaburzeniami spostrzegania, Warszawa 1983; Löwe A., Wychowanie słuchowe. Historia - metody – możliwości, Warszawa 1995; Rosier H., Wychowanie słuchowe, Warszawa 1997; Schmid-Giovannini S., Rady i wskazówki dla rodziców i wychowawców dzieci z uszkodzonym słuchem, Zeszyt 1, Warszawa 1995. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W01 - wymienić i objaśnić rodzaje dźwięków oraz rozróżniać funkcje słuchowe, K_W01 W02 - wskazać współczesne modele usprawniania percepcji słuchowej, K_W02 Umiejętności: U01 - tłumaczyć zasady kształcenia słuchu fizycznego oraz dobierać odpowiednie sposoby kształcenia słuchu, K_U03 U02 - analizować możliwości percepcji mowy w przypadku określonych zaburzeń słuchu, K_U04 U03 - przeprowadzić testy percepcji mowy, K_U02 U04 - planować i prowadzić kształcenie percepcji dźwięków mowy, K_U03 U05 - stosować odpowiednie urządzenia techniczne K_U03 Kompetencje społeczne: K01 - rozwijać w rodzicach świadomość potrzeby prowadzenia wychowania słuchowego i stosowania urządzeń wspomagających słuch, K_K03 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Waryszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Waryszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.