Wstęp do matematyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-BR.WdM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wstęp do matematyki |
Jednostka: | Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza i umiejętności z lekcji matematyki w szkole średniej w szczególności umiejętność przekształcania wyrażeń algebraicznych, szkicowania wykresów funkcji oraz funkcji trygonometrycznych. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Konwersatorium 15 Konsultacje 2 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 17 Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do konwersatorium 2 Studiowanie literatury 3 Przygotowanie się do kolokwium 3 Łączna liczba godzin nie kontaktowych: 8 Łączna liczba godzin: 25 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Na podstawie Uchwały Nr XXV – 24.3/23 Senatu Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie z dnia 29 marca 2023 r. dla cyklu kształcenia rozpoczętego w 2024/2025 W1-W2 konwersatorium (kolokwium sprawdzające) U1-U2 konwersatorium (kolokwium sprawdzające) K1 konwersatorium (kolokwium sprawdzające) |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu utrwalenie wiadomości ze szkoły średniej z zakresu niezbędnego do zrozumienia wykładów z przedmiotów ścisłych oraz zapoznanie z podstawowymi wiadomościami dotyczącymi rachunku różniczkowo-całkowego. Realizowany materiał obejmuje: 1. Wyrażenia algebraiczne 2. Pojęcie funkcji i podstawowe funkcje matematyczne 3. Wektory i operacje na wektorach. Rozkład wektora na składowe, współrzędne wektora, iloczyny skalarny i wektorowy. 4. Pochodna funkcji, różniczka. Obliczanie pochodnej funkcji prostej i złożonej. 5. Całka nieoznaczona i oznaczona. Całkowanie przez podstawienie i przez części. Interpretacja geometryczna całki. 6. Proste równania różniczkowe i metody ich rozwiązywania |
Literatura: |
1. W. Korczak, M. Trajdos „Wektory, pochodne, całki”, PWN 2022 2. „Poradnik Matematyczny” pod red. I. Dziubińskiego i T. Świątkowskiego, PWN 1982 3. W. Krysicki, L. Włodarski "Analiza matematyczna w zadaniach" t 1-2 PWN 2011 4. B. Piłat, M.J. Wasilewski „Tablice całek” WNT 1983 |
Efekty uczenia się: |
Na podstawie Uchwały Nr XXV – 24.3/23 Senatu Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie z dnia 29 marca 2023 r. dla cyklu kształcenia rozpoczętego w 2024/2025 WIEDZA W1 Zna proste funkcje matematyczne, zasady rachunku wektorowego K_W02 W2 Zna zasady obliczania prostych pochodnych i całek oraz zna ich interpretację. K_W02 UMIEJĘTNOŚCI U1 Potrafi wykonać działania na wektorach. K_U01 U2 Potrafi zróżniczkować dowolną funkcję K_U01 U3 Potrafi obliczyć podstawowe całki oznaczone i nieoznaczone i podac rozwiązanie prostych równań różniczkowych. K_U01 KOMPETENCJE K1 Rozumie złożoność analizy matematycznej K_K02 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Kwapiński | |
Prowadzący grup: | Tomasz Kwapiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.