Repetytorium z matematyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-FT-RM-LS-1/1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Repetytorium z matematyki |
Jednostka: | Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z matematyki z zakresu szkoły średniej |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS dla cyklu kształcenia rozpoczętego w 2015/2016, 2016/2017 Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Konwersatorium 15 Konsultacje 2 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 17 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1 Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do konwersatorium 5 Studiowanie literatury 5 Przygotowanie się do kolokwium 5 Łączna liczba godzin nie kontaktowych: 15 Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe: 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2 Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS dla cyklu kształcenia rozpoczętego w 2017/2018, 2018/2019 Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Konwersatorium 15 Konsultacje 2 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 17 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1 Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do konwersatorium 5 Studiowanie literatury 5 Przygotowanie się do kolokwium 5 Łączna liczba godzin nie kontaktowych: 15 Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe: 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1-W2 Kolokwium U1-U2 Kolokwium K1 Kolokwium |
Pełny opis: |
Podstawowe i cechy wektorów i operacje na wektorach. Rozkład wektora na składowe, współrzędne wektora. Dodawanie mnożenie przez liczbę iloczyn skalarny i wektorowy. Obliczanie pochodnej funkcji. Całka nieoznaczona i oznaczona. Całkowanie przez podstawienie i przez części . |
Literatura: |
1. W. Korczak, M. Trajdos „Wektory, pochodne, całki” 2. „Poradnik Matematyczny” pod red. I. Dziubińskiego i T. Świątkowskiego 3. I. Bronsztejn, K. Siemiiediajew „Poradnik encyklopedyczny. Matematyka” 4. B. Piłat, M.J. Wasilewski „Tablice całek” |
Efekty uczenia się: |
Na podstawie Uchwały Nr XXII –39.8/12 Senatu Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie z dnia 25 kwietnia 2012 r. dla cyklu kształcenia rozpoczętego w 2015/2016, 2016/2017 WIEDZA W1 Zna zasady rachunku wektorowego K_W03 W2 Zna interpretację pochodnej i całki. K_W02 K_W03 UMIEJĘTNOŚCI U1 Potrafi wykonać dzaiłania na wektorach. K_U01 U2 Potrafi zróżniczkować dowolną funkcję K_U01 U3 Potrafi obliczyć podstawowe całki oznaczone i nieoznaczone. K_U01 KOMPETENCJE K1 Rozumie złożoność analizy matematycznej K_K02 Na podstawie Uchwały Nr XXIV – 7.7/17 Senatu Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie z dnia 31 maja 2017 r. dla cyklu kształcenia rozpoczętego w 2017/2018, 2018/2019 WIEDZA W1 Zna zasady rachunku wektorowego K_W02 W2 Zna interpretację pochodnej i całki. K_W02 UMIEJĘTNOŚCI U1 Potrafi wykonać dzaiłania na wektorach. K_U01 U2 Potrafi zróżniczkować dowolną funkcję K_U01 U3 Potrafi obliczyć podstawowe całki oznaczone i nieoznaczone. K_U01 KOMPETENCJE K1 Rozumie złożoność analizy matematycznej K_K02 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.