Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Aparat matematyczny fizyki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-FT1.AMF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Aparat matematyczny fizyki
Jednostka: Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Pełny opis:

Zbiory, relacje, funkcje.

Funkcje elementarne.

Przestrzeń afiniczna (wektory swobodne i zaczepione).

Układy współrzędnych.

Rozkład wektora w bazie.

Dodawanie wektorów. Mnożenie wektora przez liczbę.

Iloczyn skalarny wektorów. Iloczyn wektorowy wektorów.

Różniczkowanie funkcji. Pochodne funkcji elementarnych.

Całka nieoznaczona i oznaczona.Całki z funkcji elementarnych.

Całkowanie przez podstawienie i przez części .

Literatura:

1. W. Korczak, M. Trajdos „Wektory, pochodne, całki”

2. L.~Felix: Współczesny wykład matematyki elementarnej, PWN Warszawa 1973.

3. L.~Garding: Spotkanie z matematyką, PWN Warszawa 1993.

4. W.~Krysicki, L.~Włodarski: Analiza matematyczna w zadaniach, cz.1.

5. Leitner, W.~Żakowski: Matematyka dla kandydatów na wyższe uczelnie

techniczne.

6. F.W.Byron, R.W.Fuller: Matematyka w fizyce klasycznej i

kwantowej, PWN,1973, vol.1,2.

7. M.~Abramovitz, I.A.~Stegun: Handbook of mathematical functions with

formulas, graphs and mathematical tables, National Bureau of Standards, 1964.

8. „Poradnik Matematyczny” pod red. I. Dziubińskiego i T. Świątkowskiego

9. I. Bronsztejn, K. Siemiiediajew „Poradnik encyklopedyczny. Matematyka”

10. B. Piłat, M.J. Wasilewski „Tablice całek”

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W0 Zna pojęcie funkcji K_W03

W1 Zna podstawowe zasady rachunku wektorowego K_W03

W2 Zna interpretację pochodnej i całki. K_W02 K_W03

UMIEJĘTNOŚCI

U0 Potrafi wykonać podstawowe działania na funkcjach K_U01

U1 Potrafi wykonać dzaiłania na wektorach. K_U01

U2 Potrafi zróżniczkować dowolną funkcję K_U01

U3 Potrafi obliczyć podstawowe całki oznaczone i nieoznaczone. K_U01

KOMPETENCJE

K1 Rozumie złożoność analizy matematycznej K_K02

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-febed49dd (2025-07-18)