Praktyczne aspekty ekonomii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-I.4L.129 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczne aspekty ekonomii |
Jednostka: | Instytut Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Nie dotyczy. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim Konwersatoria 30 Samodzielna praca studenta: - samodzielne wykonywanie zleconych zadań 30 - studiowanie literatury 45 - przygotowanie się do zaliczenia 20 Samodzielna praca studenta + godziny kontaktowe = 125 Liczba punktów ECTS - 5, w tym 1,2 za godziny kontaktowe oraz 3,8 za samodzielną pracę studentów. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Kolokwia - W1, W2, U2. Prace zlecone do wykonania w grupach - U1, U3, K2. Ocena aktywności - K1, W1. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest wdrożenie studentów do samodzielnego, kreatywnego myślenia, wykształcenia umiejętności twórczego zastosowania przekazywanej im w trakcie zajęć wiedzy w zakresie współczesnych modeli i technik analizy przedsięwzięć gospodarczych polegających na tworzeniu bądź rozwoju firm, produktów, usług. Znajomość i umiejętność posługiwania się wybranymi modelami i technikami prototypownia i analizy przedsięwzięć gospodarczych jest niezbędna dla zrozumienia podstawowych mechanizmów funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku oraz stosowania racjonalnych przesłanek wyborów dokonywanych w kategoriach ekonomicznych w praktyce działalności gospodarczej. |
Literatura: |
1. Croll A., Yoskowitz B., Metoda Lean Analytics. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014, ISBN: 978-83-246-7859-4. 2. Evans V., Tracy B., Niesamowity Biznespplan. Zdobądź fundusze na rozwój firmy lub Startup. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015, ISBN: 978-83-283-0686- 3. Johnson H. Ocena projektów inwestycyjnych. Maksymalizacja wartości przedsiębiorstwa. Wyd. K.E. Liber, Warszawa 2000. 4. Manikowski A., Tarapata Z. Ocena projektów gospodarczych, cz. 1 Modele i metody, Difin, Warszawa 2001. 5. Osterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012, ISBN: 978-83-246-3059-2. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA W1. Identyfikuje i opisuje podstawowe pojęcia, terminologię, metody i techniki związane z tworzeniem i rozwojem przedsiębiorstw i produktów - K_K08, K_W13. W2. Identyfikuje i opisuje podstawowe zależności występujące w działalności gospodarczej - K_K08, K_W13. UMIEJĘTNOŚCI U1. Interpretuje i wyjaśnia w kategoriach ekonomii (stosując nabyty aparat pojęciowy) zjawiska i mechanizmy gospodarcze w przedsiębiorstwie – K_K08, K_W13. U2. Opisuje i uzasadnia ekonomiczną efektywność (stosując nabyty aparat pojęciowy, metody i techniki) przedsięwzięć gospodarczych - K_K08, K_W13. U3. Świadomie korzysta z różnorodnych źródeł informacji, ocenia ich wiarogodność i przydatność dla realizowanych celów - K_W12. KOMPETENCJE K1. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się – podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych - K_W13. K2. Wie, że należy postępować zgodnie z zasadami etyki – K_W12. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Leśnik | |
Prowadzący grup: | Monika Leśnik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.