Test automation craftsmanship
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-I.5L.DEW.167 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Test automation craftsmanship |
Jednostka: | Instytut Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Umiejętność programowania w języku Java |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Czas pracy z udziałem nauczycieli: 60 godzin - Praca z literaturą: 60 godzin - Przygotowanie do laboratorium: 25 godzin - Realizacja projektu: 25 godzin - Przygotowanie do egzaminu: 30 godzin Łączna suma punktów: 8 W tym liczba punktow ECTS za godziny kontaktowe z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego - 2 punktow ECTS. W tym liczba punktow ECTS za godziny realizowane w formie samodzielnej pracy studenta - 6 punktow ECTS. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Projekt – implementacja systemu zgodna z zasadami omawianymi na przedmiocie – k1, W1,W2,W3,W4 Esej – na temat wybranej techniki programowania lub testowania – U1,U2,U3,U4 |
Pełny opis: |
Wykład ma za zadanie omówienie wybranych technik z zakresu Software Craftsmanship : - SOLID - GRASP - TDD - Pair Programming - Code Review Podczas laboratorium studenci będą ćwiczyć wybrane techniki stosując narzędzia wspierające je na poziomie kodu: - JUnit - Mockito - Fest-assert - Git |
Literatura: |
S. Freeman, Growing object oriented code driven by tests R. C. Martin, Clean Code R. C. Martin, Clean Coder |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1: Definiuje kluczowe zagadnienia charakteryzujące metodyki Software Craftmanship - K_W01 W2: Charakteryzuje kluczowe podejścia Sofware Craftmanship - K_W07 W3: Charakteryzuje metody, techniki, standardy i narzędzia budowania oprogramowania z użyciem technik Software Craftmanship- K_W08 W4: Wnioskuje na temat standardów i trendów technologicznych w zakresie Software Craftmanship - K_W08, K_W09 Umiejętności: U1: Poddaje krytyce zastosowane podejścia i techniki Software Craftmanship - K_U01 U2: Dobiera rutynowe metody i narzędzia służące do budowania oprogramowania - K_U01 U3: Potrafi przeanalizować kod źródłowy pod kątem TDD - K_U01 U4: Dobiera odpowiednie źródła informacji podczas analizy projektowej budowanego oprogramowania K_U01 Kompetencje: K1: Ma świadomość konieczności tworzenia oprogramowania z wytyczonymi przez rynek standardami Software Craftmanship- K_K01 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.