Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Test automation craftsmanship

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-I.5L.DEW.167
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Test automation craftsmanship
Jednostka: Instytut Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 8.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Umiejętność programowania w języku Java

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

- Czas pracy z udziałem nauczycieli: 60 godzin

- Praca z literaturą: 60 godzin

- Przygotowanie do laboratorium: 25 godzin

- Realizacja projektu: 25 godzin

- Przygotowanie do egzaminu: 30 godzin

Łączna suma punktów: 8


W tym liczba punktow ECTS za godziny kontaktowe z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego - 2 punktow ECTS.

W tym liczba punktow ECTS za godziny realizowane w formie samodzielnej pracy studenta - 6 punktow ECTS.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Projekt – implementacja systemu zgodna z zasadami omawianymi na przedmiocie – k1, W1,W2,W3,W4

Esej – na temat wybranej techniki programowania lub testowania – U1,U2,U3,U4

Pełny opis:

Wykład ma za zadanie omówienie wybranych technik z zakresu Software Craftsmanship :

- SOLID

- GRASP

- TDD

- Pair Programming

- Code Review

Podczas laboratorium studenci będą ćwiczyć wybrane techniki stosując narzędzia wspierające je na poziomie kodu:

- JUnit

- Mockito

- Fest-assert

- Git

Literatura:

S. Freeman, Growing object oriented code driven by tests

R. C. Martin, Clean Code

R. C. Martin, Clean Coder

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1: Definiuje kluczowe zagadnienia charakteryzujące metodyki Software Craftmanship - K_W01

W2: Charakteryzuje kluczowe podejścia Sofware Craftmanship - K_W07

W3: Charakteryzuje metody, techniki, standardy i narzędzia budowania oprogramowania z użyciem technik Software Craftmanship- K_W08

W4: Wnioskuje na temat standardów i trendów technologicznych w zakresie Software Craftmanship - K_W08, K_W09

Umiejętności:

U1: Poddaje krytyce zastosowane podejścia i techniki Software Craftmanship - K_U01

U2: Dobiera rutynowe metody i narzędzia służące do budowania oprogramowania - K_U01

U3: Potrafi przeanalizować kod źródłowy pod kątem TDD - K_U01

U4: Dobiera odpowiednie źródła informacji podczas analizy projektowej budowanego oprogramowania K_U01

Kompetencje:

K1: Ma świadomość konieczności tworzenia oprogramowania z wytyczonymi przez rynek standardami Software Craftmanship- K_K01

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 45 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bartłomiej Kotyra
Prowadzący grup: Bartłomiej Kotyra, Filip Postępski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 45 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bartłomiej Kotyra
Prowadzący grup: Bartłomiej Kotyra
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)