Matematyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-INM-M-LS-1/1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Matematyka |
Jednostka: | Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiadomości ze szkoły średniej. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład 30 Konwersatorium 45 Konsultacje 25 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 100 Liczba punktów ETCS z udziałem nauczyciela akademickiego 4 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie do konwersatorium 15 Przygotowanie do egzaminu 30 Studiowanie literatury 5 Łączna liczba godzin niekontaktowych 50 Liczba punktów ETCS za godziny niekontaktowe 2 Sumaryczna liczba punktów ETCS dla modułu 6 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - wykład -egzamin, dyskusja, konwersatorium - dyskusja podczas zajęć, kolokwia U1 - wykład -egzamin, dyskusja, konwersatorium - dyskusja podczas zajęć, kolokwia, prace zaliczeniowe K1 - konwersatorium - dyskusja podczas zajęć, kolokwia |
Pełny opis: |
1. Elementy logiki i teorii mnogości. 2. Pojęcia ciągu liczbowego i ogólne własności ciągów liczbowych. 3. Ciągi liczbowe zbieżne i rozbieżne, obliczanie granic ciągów. 4. Funkcje i ich podstawowe własności. 5. Granice funkcji. 6. Granice jednostronne funkcji, granice niewłaściwe. 7. Funkcje ciągłe. 8. Rózniczkowanie funkcji rzeczywistych jednej zmiennej. 9. Zastosowania pochodnych funkcji. 10. Całki Riemanna (nieoznaczone i oznaczone) i ich zastosowania. |
Literatura: |
1. Krysicki, Włodarski - Analiza matematyczna w zadaniach 2. Gewert, Skoczylas - Analiza matematyczna. Przykłady zadania 3. Siewierski - Ćwiczenia z analizy matematycznej z zastosowaniami 4. Rykaszewski - Analiza matematyczna I, zbiór zadań |
Efekty uczenia się: |
Na podstawie Uchwały Nr XXIII – 16.9/14 Senatu Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie z dnia 23 kwietnia 2014 r. dla cyklu kształcenia rozpoczętego w 2015/2016, 2016/2017 WIEDZA W1 - student zna i rozumie podstawowe podstawowe definicje i twierdzenia dotyczące całek niewłaściwych, funkcji wielu zmiennych, równań różniczkowych zwyczajnych oraz całek podwójnych, krzywoliniowych i powierzchniowych. W tym zna pojęcie ciągu i jego granicy, zna pojęcie funkcji, jej granicy oraz zna podstawy rachunku różniczkowego i całkowego jednej zmiennej, KW_02, KW_03, K_W04 UMIEJĘTNOŚCI U1 - potrafi stosować formalizm matematyczny, również w innych dziedzinach nauki K_U01, KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1 - rozumie potrzebę rozwoju osobistego, wykazuje gotowość do uczenia się, umie krytycznie oceniać własną wiedzę K_K01, K_K02, K_K07 Na podstawie Uchwały Nr XXIV – 7.8/17 Senatu Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie z dnia 31 maja 2017 r. dla cyklu kształcenia rozpoczętego w 2017/2018, 2018/2019 WIEDZA W1 - student zna i rozumie podstawowe podstawowe definicje i twierdzenia dotyczące całek niewłaściwych, funkcji wielu zmiennych, równań różniczkowych zwyczajnych oraz całek podwójnych, krzywoliniowych i powierzchniowych. W tym zna pojęcie ciągu i jego granicy, zna pojęcie funkcji, jej granicy oraz zna podstawy rachunku różniczkowego i całkowego jednej zmiennej, KW_02, KW_03 UMIEJĘTNOŚCI U1 - potrafi stosować formalizm matematyczny, również w innych dziedzinach nauki K_U01, KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1 - rozumie potrzebę rozwoju osobistego, wykazuje gotowość do uczenia się, umie krytycznie oceniać własną wiedzę K_K01, K_K02, K_K03 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.