Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Repetytorium z chemii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-INM-RCh-LS-1/1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Repetytorium z chemii
Jednostka: Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z chemii ze szkoły ponadgimnazjalnej.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) - 15 konwersatorium

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 15

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 1

Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta)

Samodzielne studiowanie wskazanych zagadnień 15

Studiowanie literatury 15

Przygotowanie się do zaliczenia 15

Łączna liczba godzin nie kontaktowych: 45

Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe: 1

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 2


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność), obecność na zajęciach i cząstkowe kolokwia pisemne.



Pełny opis:

Celem konwersatorium jest zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami, zjawiskami i prawami chemicznymi. Zakres podanego materiału będzie podstawą umożliwiającą studentowi zrozumienie treści nauczania na bardziej zaawansowanym poziomie.

Literatura:

1. A. Bielański, Chemia ogólna i nieorganiczna, PWN Warszawa 2002.

2. L. Jones, P. Atkins, Chemia ogólna. Cząsteczki, materia, reakcje PWN, Warszawa 2004.

3. L. Pajdowski, Chemia ogólna, PWN Warszawa 1999.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W1. Student ma podstawową wiedzę chemiczną pozwalającą odnieść się do zagadnień z jakimi spotkać się może w życiu codziennym; K_W03

W2. Student zna: fundamentalne pojęcia i prawa chemiczne; układ okresowy; budowę atomów i cząsteczek; chemię roztworów i podstawy obliczeń chemicznych; K_W01. K_W03. K_W09

UMIEJĘTNOŚCI

U1. Student umie posługiwać się prawidłowym językiem chemii w opisie, pojęć i procesów chemicznych, które potrafi powiązać z chemią życia codziennego ; K_U03, K_U06

U2. Umie posługiwać się aktualnym nazewnictwem związków nieorganicznych i organicznych; K_U11

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K1. Student rozumie ograniczenia własnej wiedzy, ma rozbudzoną chęć poznania nowych faktów i umie formułować zagadnienia służące dalszemu pogłębianiu wiedzy; K_K01, K_K03

K2. Samodzielnie studiuje literaturę i potrafi szukać potrzebnych mu informacji w różnego rodzaju źródłach (podręczniki akademickie, literatura popularno-naukowa, internet); K_K05

K3. Zdaje sobie sprawę z roli chemii w rozwoju cywilizacji; K_K06

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-9756d84d3 (2024-05-17)