Praktyka w zakresie matematyki (IV etap edukacyjny)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-M-MI-PRAK-MAT4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka w zakresie matematyki (IV etap edukacyjny) |
Jednostka: | Zakład Dydaktyki Matematyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Lekcje prowadzone 30 godz. Lekcje hospitowane 20 godz. Inne zajęcia: przygotowanie konspektów 5 godz. sporządzenie dokumentacji z praktyk 2 godz. konsultacje z nauczycielem 3 godz |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1,W2,W3 - analiza materiałów umieszczonych na platformie e-learningowej http://kokos.umcs.lublin.pl/ U1-U5 -zaliczenie na podstawie zaświadczenia o odbyciu praktyki oraz uzupełnionego w uczelnianym systemie praktyk dziennika praktyk (student musi spełnić wszystkie wymagania zawarte w Wydziałowym Regulaminie Praktyki Przedmiotowej z matematyki: praktyki.umcs.lublin.pl/) W1,W2,W3 , K1,K2,K3 -omówienie praktyki, podsumowanie doświadczeń, analiza zachowań uczniowskich, poziomu wiedzy ucznia |
Pełny opis: |
Celem praktyki jest przygotowanie studentów do nauczania matematyki w szkole ponadgimnazjalnej. Podczas praktyki sprawdzane są ich kompetencje pedagogiczne oraz wiedza merytoryczna z zakresu matematyki na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej. W trakcie praktyki student przygotowuje lekcje matematyki na dany temat, prowadzi lekcje, hospituje lekcje nauczyciela oraz omawia, analizuje, oglądane lekcje. |
Literatura: |
1. Danuta Zaremba "Kilka rad dla studentów odbywających praktykę nauczycielską w szkole podstawowej i gimnazjum" (http://www.math.uni.wroc.pl/instytut/skrypty.php?t=0&subsec=2s13&id=2s13) 2.Podstawa programowa nauczania matematyki -men.gov.pl/wp-content/uploads/2011/02/6b.pdf 3. Informator maturalny - http://www.cke.edu.pl/index.php/informatory-left/egzamin-maturalny |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: W1- zna podstawę programową nauczania matematyki w szkole ponadgimnazjalnej i potrafi realizować ją na lekcjach matematyki W2- zna zasady pisania konspektu i potrafi samodzielnie przygotować go do prowadzonych lekcji W3- posiada wiedzę na temat struktury lekcji, celów, metod, form pracy i środków dydaktycznych. Umiejętności: Student: U1-potrafi posługiwać się poprawnie językiem matematycznym, prowadzić rozumowanie matematyczne U2-sprawnie kieruje przebiegiem lekcji, swobodnie korzysta z nowych pomocy dydaktycznych i technicznych U3-potrafi sprawnie analizować sposób postępowania (myślenia) ucznia podczas rozwiązywania matematycznych problemów U4-potrafi właściwie dokonać oceny pracy uczniowskiej U5-potrafi właściwie kierować pracą ucznia Kompetencje społeczne: Student: K1-ma świadomość ograniczenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształceni,K_K01 K2-potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter,K_K03 K3-rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie,K_K04 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.