Narzędzia i metody technologii informacyjnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-M.151 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Narzędzia i metody technologii informacyjnej |
Jednostka: | Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://kokos.umcs.pl/moodle/ |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): Laboratorium 30 Konsultacje 10 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 40 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1,6 Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie się do zajęć (w tym wykonanie prac zaliczeniowych) 27 Przygotowanie referatów 8 Łączna liczba godzin nie kontaktowych 35 Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe 1,4 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - na podstawie aktywności, referatów i prac zaliczeniowych W2 - na podstawie aktywności, referatów i prac zaliczeniowych W3 - na podstawie aktywności, referatów i prac zaliczeniowych W4 - na podstawie aktywności, referatów i prac zaliczeniowych W5 - na podstawie aktywności, referatów i prac zaliczeniowych U1 - na podstawie aktywności, referatów i prac zaliczeniowych K1 - na podstawie pracy i aktywności na zajęciach K2 - na podstawie pracy i aktywności na zajęciach K3 - na podstawie pracy i aktywności na zajęciach |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów w stopniu podstawowym z programami użytecznymi w trakcie studiów na kierunkach ścisłych. |
Literatura: |
1. J. Bylina, B. Bylina, J. Mycka, Podstawy technologii informacyjnej i informatyki w przykładach i zadaniach, Wyd. UMCS, 2007. 2. A. Walat (red.), Technologia informacyjna. Podręcznik do kształcenia podstawowego, Oficyna Edukacyjna Pazdro, Warszawa 2002. 3. B. Łazęcka, Technologia informacyjna, cz. 1 i 2, MAC Edukacja S.A., Kielce 2002. 4. A. Bremer, M. Sławik, Technologia informacyjna z informatyką, cz. 1 i 2, Videograf Edukacja, Katowice 2002. 5. A. Bremer, M. Sławik, Technologia informacyjna dla każdego, Videograf Edukacja, 2003. 146 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA W1. Zna podstawowe narzędzia technologii informacyjnej, zwłaszcza wspomagające pracę matematyka, K_W08, X1A_W04, X1A_W05. W2. Zna na poziomie podstawowym przynajmniej jeden pakiet biurowy oraz co najmniej jeden pakiet oprogramowania, służący do obliczeń symbolicznych K_W09, X1A_W05. W3. Zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, K_W11, X1A_W06. W4. Rozumie cywilizacyjne znaczenie technologii informacyjnej i jej zastosowań, K_W14, X1A_W01. W5. Rozumie działanie systemów komputerowych i sieci, K_W17, X1A_W05. UMIEJĘTNOŚCI U1. Umie wykorzystać w praktyce narzędzia technologii informacyjnej, K_U39, X1A_U02. KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. Ma świadomość ograniczenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności związanych z technologią informacyjną, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności wykorzystania technologii informacyjnej, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia, K_K01, X1A_K01, X1A_U07, X1A_K05. K2. Potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia technologii informacyjnej K_K02, X1A_K01, X1A_K02, X1A_U09. K3. Rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie K_K04, X1A_K03, X1A_K04, X1A_W07, X1A_W08. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.