Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nowoczesne metody i techniki prowadzenia zajęć

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-M.152
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nowoczesne metody i techniki prowadzenia zajęć
Jednostka: Zakład Dydaktyki Matematyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

◾Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie np. konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 20

◾Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 30

◾Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 20

◾Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 20

◾Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 20

◾Praca na platformie e-learningowe (łączna liczba godzin w semestrze)j: 40

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1- przygotowanie prezentacji (praca zaliczeniowa)

U1, U2 opracowanie kursu na platformie e-learningowej (prezentacja na zajęciach na ocenę)

U3 - przeprowadzenie zajęć online



Pełny opis:

1. Klasyczne metody nauczania-uczenia się.

2. Metody aktywizujące (poszukujące).

3. Nowoczesne środki dydaktyczne.

4. Rysunki, konstrukcje geometryczne, animacje w GeoGebrze

5. Eksport rysunków z GeoGebry do latexa.

6. Nauka latexa ze szczególnym zwróceniem uwagi na przygotowywanie prezentacji w beamerze.

7. Kurs na platformie e-lerningowej.

8. Wykład online z wykorzystaniem tablicy multimedialnej.

Literatura:

1. G. Grätzer," More Math Into LaTeX", Springer, Berlin, 2007

2. A. Diller," Latex wiersz po wierszu", Helion, Gliwice, 2001

3. B. Ziemkiewicz, J. Karłowska-Pik, "Latex dla matematyków", Wydawnictwo UMK, Toruń, 2013

4. E. Pobiega, R. Skiba, K. Winkowska-Nowak, "Matematyka z GeoGebrą", Wydawnictwo Akademickie Sedno, Warszawa, 2014

5. E. Pobiega, R. Skiba, K. Winkowska-Nowak, "GeoGebra- innowacja edukacyjna-kontynuacja", Wydawnictwo Akademickie Sedno, Warszawa, 2013

6. B. Kubiczek, "Metody aktywizujące", Wydawnictwo Nowik, Opole, 2009

7 .M. Wójcicka," Wybrane metody i techniki aktywizujące", Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa, 2005

8. Piotr Brzózka, "Moodle dla nauczycieli i trenerów", Helion, Gliwice, 2011

Efekty uczenia się:

W1-zna język LaTeX w stopniu umożliwiającym tworzenie w tym języku tekstów matematycznych i prezentacji, K_W07

U1- zna podstawowe matematyczne programy komputerowe w stopniu umożliwiającym wykonywanie obliczeń numerycznych i tworzenie konstrukcji geometrycznych i wykresów funkcji, K_W08

U2 -zna zasady działania platform e-learningowych i techniki zdalnego kształcenia, K_W09

U3 - zna działanie tablicy multimedialnej, potrafi wykorzystać ją w zdalnej edukacji

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)