Nowoczesne metody i techniki prowadzenia zajęć
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-M.152 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nowoczesne metody i techniki prowadzenia zajęć |
Jednostka: | Zakład Dydaktyki Matematyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | ◾Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie np. konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 20 ◾Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 30 ◾Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 20 ◾Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 20 ◾Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 20 ◾Praca na platformie e-learningowe (łączna liczba godzin w semestrze)j: 40 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1- przygotowanie prezentacji (praca zaliczeniowa) U1, U2 opracowanie kursu na platformie e-learningowej (prezentacja na zajęciach na ocenę) U3 - przeprowadzenie zajęć online |
Pełny opis: |
1. Klasyczne metody nauczania-uczenia się. 2. Metody aktywizujące (poszukujące). 3. Nowoczesne środki dydaktyczne. 4. Rysunki, konstrukcje geometryczne, animacje w GeoGebrze 5. Eksport rysunków z GeoGebry do latexa. 6. Nauka latexa ze szczególnym zwróceniem uwagi na przygotowywanie prezentacji w beamerze. 7. Kurs na platformie e-lerningowej. 8. Wykład online z wykorzystaniem tablicy multimedialnej. |
Literatura: |
1. G. Grätzer," More Math Into LaTeX", Springer, Berlin, 2007 2. A. Diller," Latex wiersz po wierszu", Helion, Gliwice, 2001 3. B. Ziemkiewicz, J. Karłowska-Pik, "Latex dla matematyków", Wydawnictwo UMK, Toruń, 2013 4. E. Pobiega, R. Skiba, K. Winkowska-Nowak, "Matematyka z GeoGebrą", Wydawnictwo Akademickie Sedno, Warszawa, 2014 5. E. Pobiega, R. Skiba, K. Winkowska-Nowak, "GeoGebra- innowacja edukacyjna-kontynuacja", Wydawnictwo Akademickie Sedno, Warszawa, 2013 6. B. Kubiczek, "Metody aktywizujące", Wydawnictwo Nowik, Opole, 2009 7 .M. Wójcicka," Wybrane metody i techniki aktywizujące", Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa, 2005 8. Piotr Brzózka, "Moodle dla nauczycieli i trenerów", Helion, Gliwice, 2011 |
Efekty uczenia się: |
W1-zna język LaTeX w stopniu umożliwiającym tworzenie w tym języku tekstów matematycznych i prezentacji, K_W07 U1- zna podstawowe matematyczne programy komputerowe w stopniu umożliwiającym wykonywanie obliczeń numerycznych i tworzenie konstrukcji geometrycznych i wykresów funkcji, K_W08 U2 -zna zasady działania platform e-learningowych i techniki zdalnego kształcenia, K_W09 U3 - zna działanie tablicy multimedialnej, potrafi wykorzystać ją w zdalnej edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.