Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika III i IV etapu edukacyjnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-M.155
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika III i IV etapu edukacyjnego
Jednostka: Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Wiedza i umiejętności nabyte w ramach zajęć z psychologii

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie konsultacji w semestrze 1

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych 30

Przygotowanie studenta do zajęć dydaktycznych 10

Przygotowanie do zaliczeń 14

Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu 10


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Praca pisemna

Kolokwium pisemne


Pełny opis:

W ramach modułu pedagogiki III - IV etap student nabywa wiedzę na temat funkcjonowania ucznia w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej oraz partnerów edukacji szkolnej i środowisk wychowawczych, podmiotów działalności pedagogicznej a także warunków kształtowania prawidłowych relacji. Uzyskuje umiejętności niezbędne do projektowania i podejmowania działań diagnostycznych i wychowawczych oraz kształtowania odpowiednich relacji z uczniami i partnerstwa w otoczeniu edukacyjnym młodzieży. Jest przygotowany do stymulowania procesów zachodzących w klasie szkolnej. Ma świadomość profesjonalizmu w pracy nauczyciela oraz osobistego poczucia odpowiedzialności, które wiążą się z procesualnym rozwojem nauczyciela.

Literatura:

Arends R. Uczymy się nauczać. Warszawa 2001

Cohen L., Manion L., Morrson K. Wprowadzenie do nauczania. Poznań 1999

Dembo M.H. Psychologia wychowawcza. Warszawa 1997

Hamer H. Klucz do efektywności nauczania. Warszawa 1999

Janowski A. Pedagogika praktyczna. Warszawa 2007

Kawula S., Bragiel J., Janke W. Pedagogika rodziny. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2009

Konarzewski K., Kruszewski K. Sztuka nauczania. PWN, Warszawa 2005

Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.) Pedagogika. Warszawa 2006

Pankowska D. Pedagogika dla nauczycieli w praktyce. Kraków 2008

Łobocki M. Metody i techniki badań pedagogicznych. Impuls, Kraków 2006

Hornby G., Hall E., Hall C. Nauczyciel wychowawca. GWP Gdańsk 2005

Skalbania B. Diagnostyka pedagogiczna. Impuls, Kraków 2011

Szymański M.J. Nauczyciele rodzice. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2004

Nussbaum M.C. W trosce o człowieczeństwo. Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2008

Efekty uczenia się:

Ma podstawową wiedzę pedagogiczną, umożliwiającą mu rozumienie procesu socjalizacji i wychowania, zwłaszcza w kontekście szkoły jako środowiska wychowawczego - jej funkcji, struktury i uwarunkowań procesu edukacji S_W1

Ma wiedzę dotyczącą norm, procedur i dobrych praktyk w pracy edukacyjnej nauczyciela-wychowawcy klasy, zwłaszcza związaną z diagnozą pedagogiczną, tworzeniem warunków do uczenia się w kasie, organizowania działań wychowawczych oraz nawiązywaniem dobrych relacji z uczniami i ich rodzicami S_W2

Ma wiedzę na temat wymagań roli zawodowej nauczyciela-wychowawcy, możliwości rozwoju zawodowego oraz odpowiedzialności etycznej nauczyciela S_W3

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)