Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka w zakresie matematyki (II etap edukacyjny)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-M.172
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka w zakresie matematyki (II etap edukacyjny)
Jednostka: Zakład Dydaktyki Matematyki
Grupy:
Strona przedmiotu: http://praktyki.umcs.lublin.pl
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Wiadomości i umiejętności dotyczące podstawowych zagadnień matematyki szkolnej. Znajomość podstawy programowej matematyki w

szkole podstawowej, aktualnych podręczników do matematyki obowiązujących w szkole

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Łącznie 30 godz., w tym:

Lekcje prowadzone 10 godz.

Lekcje hospitowane 7 godz.

Inne zajęcia:

przygotowanie konspektów 2 godz.

przygotowanie sprawozdań z hospitacji 2 godz.

sporządzenie dokumentacji z praktyk 3 godz.

konsultacje z nauczycielem 6 godz.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1,W2,W3 - analiza materiałów z przebiegu praktyki

U1-U5 -zaliczenie na podstawie analizy ankiety podsumowującej praktykę w szkole

W1,W2,W3 , K1,K2,K3 -omówienie praktyki, podsumowanie doświadczeń, analiza zachowań uczniowskich, poziomu wiedzy ucznia

Pełny opis:

Praktyczne przygotowanie studentów do nauczania matematyki w szkole podstawowej oraz kształcenie umiejętności i nawyków

niezbędnych w wykonywaniu zawodu nauczyciela matematyki.

W ramach zajęć student przygotowuje lekcje matematyki na dany temat, prowadzi lekcje, hospituje lekcje nauczyciela oraz dyskutuje na

temat obserwowanych lekcji.

Literatura:

1. Programy nauczania i podręczniki do nauczania matematyki w kl. IV-VI szkoły podstawowej.

2. H. Siwek, Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej, WSiP, Warszawa, 2005.

3. M. Szurek, O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. t. 1-8, GWO, Gdańsk, 2006.

4. S. Turnau, Wykłady o nauczaniu matematyki, PWN, Warszawa, 1990.

5. Danuta Zaremba "Kilka rad dla studentów

odbywających praktykę nauczycielską

w szkole podstawowej i gimnazjum"

(http://www.math.uni.wroc.pl/instytut/skrypty.php?t=0&subsec=2s13&id=2s13)

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student:

W1- zna podstawę programową nauczania matematyki w szkole podstawowej i potrafi realizować ją na lekcjach matematyki

W2- zna zasady pisania konspektu i potrafi samodzielnie przygotować go do prowadzonych lekcji

W3- posiada wiedzę na temat struktury lekcji, celów, metod,

form pracy i środków dydaktycznych.

Umiejętności:

Student:

U1-potrafi posługiwać się poprawnie językiem matematycznym, prowadzić rozumowanie matematyczne

U2-sprawnie kieruje przebiegiem lekcji, swobodnie korzysta

z nowych pomocy dydaktycznych i technicznych

U3-potrafi sprawnie analizować sposób postępowania (myślenia) ucznia podczas rozwiązywania matematycznych problemów

U4-potrafi właściwie dokonać oceny pracy uczniowskiej

U5-potrafi właściwie kierować pracą ucznia

Kompetencje społeczne:

Student:

K1-ma świadomość ograniczenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i

rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i

kształcenia X2A_K01, X2A_U07,X2A_K05,K_K01

K2-potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter

X2A_K02,X2A_K05,X2A_K06,K_K03

K3-rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie

X2A_K03,X2A_K04,X2A_W08,X2A_W09,K_K04

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0