Praktyka w zakresie matematyki I (szkoła podstawowa - klasy IV-VIII)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-M.172A |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka w zakresie matematyki I (szkoła podstawowa - klasy IV-VIII) |
Jednostka: | Instytut Matematyki |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://praktyki.umcs.lublin.pl |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiadomości i umiejętności dotyczące podstawowych zagadnień matematyki szkolnej. Znajomość podstawy programowej matematyki w szkole podstawowej, aktualnych podręczników do matematyki obowiązujących w szkole. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Konsultacje 3 godz. Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 0.1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Lekcje prowadzone 10 godz. Lekcje hospitowane 10 godz. Przygotowanie konspektów 8 godz. Przygotowanie sprawozdań z hospitacji 2 godz. Sporządzenie dokumentacji z praktyk 2 godz. Konsultacje z nauczycielem szkolnym 5 godz. inne czynności (np. sprawdzanie sprawdzianów, zapoznanie się z dziennikiem elektronicznym itp.) Łączna liczba godzin nie kontaktowych 37 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 0.9 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1,W2,W3 - analiza materiałów z przebiegu praktyki U1-U5 -zaliczenie na podstawie zaświadczenia o odbyciu praktyki oraz uzupełnionego w systemie praktyk dziennika praktyk (student musi spełnić wszystkie wymagania zawarte w Wydziałowym Regulaminie Praktyki Przedmiotowej z matematyki) W1,W2,W3 , K1,K2,K3 -omówienie praktyki, podsumowanie doświadczeń, analiza zachowań uczniowskich, poziomu wiedzy uczniów |
Pełny opis: |
Celem praktyki jest przygotowanie studentów do nauczania matematyki w szkole podstawowej. Podczas praktyki sprawdzane są ich kompetencje pedagogiczne oraz wiedza merytoryczna z zakresu matematyki na poziomie szkoły podstawowej. W trakcie praktyki student przygotowuje lekcje matematyki na dany temat, prowadzi lekcje, hospituje lekcje nauczyciela oraz omawia i analizuje oglądane lekcje. |
Literatura: |
1.Podstawa programowa nauczania matematyki https://www.ore.edu.pl/wp-content/uploads/2017/05/matematyka.-pp-z-komentarzem.-szkola-podstawowa-1.pdf 2. Irena Gucewicz-Sawicka, Podstawowe zagadnienia dydaktyki matematyki, Warszawa 1982. 3. Helena Siwek, Dydaktyka matematyki, Warszawa 2005. 4. Danuta Zaremba, Podstawy nauczania matematyki, Warszawa 2006. 5. Podręczniki matematyki dla szkół podstawowych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student: W1- zna podstawę programową nauczania matematyki w szkole podstawowej i potrafi realizować ją na lekcjach matematyki W2- zna zasady pisania konspektu i potrafi samodzielnie przygotować go do prowadzonych lekcji W3- posiada wiedzę na temat struktury lekcji, celów, metod, form pracy i środków dydaktycznych. Umiejętności: Student: U1-potrafi posługiwać się poprawnie językiem matematycznym, prowadzić rozumowanie matematyczne U2-sprawnie kieruje przebiegiem lekcji, swobodnie korzysta z nowych pomocy dydaktycznych i technicznych U3-potrafi sprawnie analizować sposób postępowania (myślenia) ucznia podczas rozwiązywania matematycznych problemów U4-potrafi właściwie dokonać oceny pracy uczniowskiej U5-potrafi właściwie kierować pracą ucznia Kompetencje społeczne: Student: K1-ma świadomość ograniczenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia K_K01 K2-potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter K_K03 K3-rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie K_K04 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.