Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie w języku Visual Basic

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-M.179
Kod Erasmus / ISCED: 11.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Programowanie w języku Visual Basic
Jednostka: Zakład Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Zaliczenie przedmiotu związanego z algorytmami i programowaniem komputerów na studiach I stopnia.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

a) wykład - 15

b) laboratorium - 15

c) konsultacje - 30


Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 60

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 2,5


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

a) przygotowanie się do zajęć- 20

b) przygotowanie się do końcowego zaliczenia przedmiotu - 10

c) kursy e-learningowe 10


Łączna liczba godzin niekontaktowych - 40

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 1,5


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 4

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W_01 - praktyczne zaliczenie końcowe i wyniki e-learningu.

W_02 - praktyczne zaliczenie końcowe i wyniki e-learningu.

U_01 - prace zaliczeniowe i projekty udostępnione na zasobach sieciowych studentów.

U_02 - prace zaliczeniowe i projekty udostępnione na zasobach sieciowych studentów.

U_03 - prace zaliczeniowe i projekty udostępnione na zasobach sieciowych studentów.

K_01 - praca na zajęciach i projekty zaliczeniowe.

K_02 - praca na zajęciach i praktyczne zaliczenie końcowe.

K_03 - praca na zajęciach i projekty zaliczeniowe.

Pełny opis:

Opanowanie podstawowych umiejętności efektywnego programowania w języku Visual Basic dla aplikacji i poznanie obszarów ich zastosowania.

Literatura:

1. Microsoft Access Database Development with VBA, http://www.functionx.com/vbaccess/index.htm

2. Visual Basic, https://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/2x7h1hfk.aspx

3. Program Structure and Code Conventions (Visual Basic), https://msdn.microsoft.com/en-us/library/zye5bsh8.aspx

4. Windows App Studio, http://appstudio.windows.com/en-us

5. E. Winemiller, Visual Basic w bazach danych w zadaniach, Robomatic, 2000.

6. Kursy e-learningowe i materiały z baz danych Information Technology Academy (ITA) http://itacademy.microsoft.com;

7. Udostępnione dla roku materiały z baz danych, DreamSpark i ITA;

8. Biblioteka MSDN http://msdn.microsoft.com/en-us/library/;

9. Biblioteka Technet, http://www.microsoft.com/poland/technet/;

10. Wybrane materiały serwisu http://codeplex.com.

11. Math.NET Numerics, http://numerics.mathdotnet.com

12. Klasa Math, https://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/system.math(v=vs.110).aspx?cs-save-lang=1&cs-lang=vb#code-snippet-1

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W_01 Zna podstawowe zasady i dobre praktyki programowania w języku Visual Basic. Profil ogólnoakademicki – K_W08, K_K01.

W_02 Zna standardy kodowania i utrzymuje je w swoich programach. Profil ogólnoakademicki – K_W08, K_K01.

UMIEJĘTNOŚCI

U_01 Potrafi projektować i tworzyć proste funkcje w języku Visual Basic z zachowaniem standardów kodowania. Profil ogólnoakademicki – K_U18, K_U02.

U_02 Potrafi zapisać w języku Visual Basic wybrane funkcje i procedury matematyczne. Profil ogólnoakademicki – K_U02, K_K02,

U_03 Potrafi zweryfikować poprawność kodu przetestować jego działanie. Profil ogólnoakademicki – K_U01, K_K02, K_U18.

U_04 Potrafi zweryfikować poprawność projektu i przeprowadzić testy zaprojektowanej aplikacji. Profil ogólnoakademicki – K_U01, K_K02, K_U18., K_K01, K_K02.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_01 Ma świadomość odpowiedzialności ciążącej na projektancie i programiście aplikacji zdając sobie sprawę z ograniczonego poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę permanentnej edukacji zawodowej i rozwoju osobistego. Profil ogólnoakademicki – K_K01.

K_02 Potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania. Profil ogólnoakademicki – K_K02,

K_03 Posiada świadomość zagrożeń bezpieczeństwa aplikacji i potrafi tworzyć względnie bezpieczne rozwiązania. Profil ogólnoakademicki – K_K01

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)