Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Emisja głosu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-M.251
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Emisja głosu
Jednostka: Instytut Matematyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Wykład 5

Laboratorium 25

Łączna liczba godzin kontaktowych z nauczycielem akademickim 30

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1


Liczba punktów ECTS dla modułu 1

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1, W2 - wypowiedź ustna, zaliczenie praktyczne

W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 - zaliczenie praktyczne

Pełny opis:

Wykład obejmuje następujące zagadnienia:

1. Budowa i działanie narządu głosu.

2. Oddech jako podstawa prawidłowej fonacji.

3. Budowa i zasada działania rezonatorów. Artykulacja.

4. Wybrane zagadnienia teorii komunikacji interpersonalnej.

Laboratorium obejmuje następujące zagadnienia:

1. Budowa i działanie narządu głosu.

2. Oddech jako podstawa prawidłowej fonacji.

3. Budowa i zasada działania rezonatorów. Artykulacja.

4. Praktyczne metody pracy nad głosem.

5. Higiena głosu – zalecenia praktyczne.

6. Zasady autoprezentacji.

Literatura:

1. B.Tarasiewicz, Mówię i śpiewam świadomie, Universitas, Kraków, 2003;

2. A. Mitrinowicz-Modrzejewska, Fizjologia i patologia głosu, WMP, Warszawa, 1958;

3. B. Wieczorkiewicz, Sztuka mówienia, Wyd. art. Program, Warszawa, 1998;

4. B. Toczyska, Sarabanda w chaszczach, Wyd. Podkowa, Gdańsk, 1997;

5. B. Toczyska, Łamańce z dedykacją, czyli makaka ma Kama, Wyd. Podkowa, Gdańsk, 1998;

6. B. Toczyska, Elementarne ćwiczenia dykcji, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, Gdańsk, 1998;

7. H. Sobierajska, Uczymy się śpiewać, PZWS, Warszawa, 1972.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W1. Zna budowę i działanie narządu głosu.

W2. Posiada wiedzę na temat higienicznej i prawidłowej, bezpiecznej emisji głosu. K_W11

W3. Posiada orientację dotyczącą podstawowych zaburzeń emisji głosu i metod ich rehabilitacji.

UMIEJĘTNOŚCI

U1. Potrafi samodzielnie dobierać ćwiczenia pomagające realizować zagadnienia związane z prawidłową fonacją.

U2. Potrafi zastosować wiedzę z zakresu emisji głosu w komunikacji interpersonalnej.

U3. Potrafi posługiwać się aparatem oddechowym i narządem głosu w sposób gwarantujący bezpieczną fonację.

Kompetencje społeczne

K1. Samodzielnie sprawuje kontrolę nad własną emisją głosu. K_K01

K2. Potrafi krytycznie i odpowiedzialnie analizować emisję głosu ucznia z nastawieniem na umiejętność właściwej korekty. K_K02

K3. Potrafi zaplanować pracę nad doskonaleniem własnej emisji głosu. K_K03

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)