Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rozwój zawodowy nauczyciela

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-M.2N49
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rozwój zawodowy nauczyciela
Jednostka: Zakład Dydaktyki Matematyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Wykład 10

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela adakdemickiego 2/5

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie się do egzaminu 15

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 3/5


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 1

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1, W2, U1 - zaliczenie pisemne, dyskusja

K1,K2 - dyskusja

Pełny opis:

Treść wykładu

1. Doskonalenie zawodowe nauczyciela.

2. Analiza aktualnych rozwiązań ustawowych związanych z rozwojem zawodowym nauczyciela.

3. Awans zawodowy nauczyciela.

4. Ocena pracy nauczyciela.

5. Nauczyciel jako badacz.

6. Rola nauczyciela w uczącym się społeczeństwie.

Literatura:

Literatura

1. Józef Pielachowski, "Rozwój i awans zawodowy nauczyciela", Wyd. eMPi^2, Poznań, 2009

2. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 ze zm.).

3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. Ustaw, poz. 1574).

4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od

nauczycieli (Dz. Ustaw, poz. 1575).

5. Planowanie rozwoju zawodowego nauczyciela, Materiały pomocnicze dla nauczycieli opracowane przez B. Golonka, G. Jurowicz, A. Migacz, P. Ożarski, Opole, 2000

6. Janina Acman, Ryszard Ryll, "Awans Zawodowy Nauczyciela", Wyd. Szkolne PWN, Warszawa-Łódź, 2004

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W1. Student zna aktualne akty prawne obowiązujące nauczycieli;

W2. Student zna wymagania potrzebne do awansu zawodowego na: nauczyciela kontraktowego, mianowanego i dyplomowanego.

UMIEJĘTNOŚCI

U1. Potrafi określić wymagania na stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego, mianowanego i dyplomowanego

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K1. Rozumie potrzebę dokształcania zawodowego; K_K01;

K2. Potrafi pogłębiać własne zrozumienie tematu oraz pracować zespołowo K_K02 ; K_K03

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)