Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka matematyki w zakresie szkoły ponadpodstawowej II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-M.2N50A
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka matematyki w zakresie szkoły ponadpodstawowej II
Jednostka: Zakład Dydaktyki Matematyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

podstawy dydaktyki

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Wykład 15

Laboratoria 30

Konsultacje 15

Łączna liczba godzin kontaktowych z udziałem nauczyciela akademickiego 60

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 2


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

◾Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych 30

◾Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów 30

◾Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu 30

Łączna liczba godzin nie kontaktowych 90

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 2


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 4

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1: laboratorium - prace zaliczeniowe, wykład - egzamin

W2: laboratorium - prace zaliczeniowe, wykład - egzamin

U1: laboratorium - prace zaliczeniowe

U2: laboratorium - prace zaliczeniowe

U3: laboratorium - prace zaliczeniowe, wykład - egzamin

K1: laboratorium - prace zaliczeniowe

K2: laboratorium - prace zaliczeniowe, wykład - egzamin

Pełny opis:

Zagadnienia omawiane na wykładzie i laboratoriach:

1. Dowodzenie twierdzeń matematycznych.

2. Pojęcie funkcji i jej własności.

3. Funkcje wymierne.

4. Funkcja wykładnicza i logarytmiczna.

5. Wyrażenia algebraiczne.

6. Równania i nierówności.

7. Ciągi.

8. Trygonometria.

9. Zadania olimpijskie.

Literatura:

1. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum, 2018.

2. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia dla uczniów będących absolwentami ośmioletniej szkoły podstawowej, 2018.

3. Zbiór zadań maturalnych z matematyki, Centralna Komisja Egzaminacyjna, Warszawa 2012.

4. Matura z matematyki Materiały pomocnicze dla nauczycieli i uczniów opracowane przez Centralny Zespół Ekspertów Matematycznych, Centralna Komisja Egzaminacyjna, Warszawa 2014.

5. Irena Gucewicz-Sawicka, Podstawowe zagadnienia dydaktyki matematyki, Warszawa 1982,

6. Helena Siwek, Dydaktyka matematyki, Warszawa 2005.

7. Barbara Rabijewska (red.), Materiały do zajęć z dydaktyki matematyki, cz. 1 i 2, Wrocław 1999.

8. Podręczniki szkolne.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student:

W1 posiada pogłębioną wiedzę z zakresu podstawowych działów matematyki, zna podstawę programową z matematyki w szkole ponadpodstawowej oraz metodykę nauczania poszczególnych treści, K_W01

W2 zna najważniejsze twierdzenia, własności pojęć matematycznych oraz zależności między nimi, z głównych działów matematyki, K_W03

Umiejętności

Student:

U1- zna podstawę programową nauczania matematyki w szkole ponadpodstawowej i potrafi realizować ją na lekcjach matematyki K_U01

U2 rozumie zasady konstruowania rozumowań matematycznych i potrafi je stosować w obszarze dowodzenia twierdzeń, jak i obalania hipotez poprzez konstrukcje i dobór kontrprzykładów K_U01

U3 posiada umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu dydaktycznego K_U01

Kompetencje społeczne:

Student:

K1 potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych K_K07

K2 ma świadomość ograniczenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia K_K01

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)