Dydaktyka matematyki w zakresie szkoły ponadpodstawowej II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-M.2N50A |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka matematyki w zakresie szkoły ponadpodstawowej II |
Jednostka: | Zakład Dydaktyki Matematyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | podstawy dydaktyki |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład 15 Laboratoria 30 Konsultacje 15 Łączna liczba godzin kontaktowych z udziałem nauczyciela akademickiego 60 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 2 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) ◾Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych 30 ◾Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów 30 ◾Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu 30 Łączna liczba godzin nie kontaktowych 90 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 2 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 4 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1: laboratorium - prace zaliczeniowe, wykład - egzamin W2: laboratorium - prace zaliczeniowe, wykład - egzamin U1: laboratorium - prace zaliczeniowe U2: laboratorium - prace zaliczeniowe U3: laboratorium - prace zaliczeniowe, wykład - egzamin K1: laboratorium - prace zaliczeniowe K2: laboratorium - prace zaliczeniowe, wykład - egzamin |
Pełny opis: |
Zagadnienia omawiane na wykładzie i laboratoriach: 1. Dowodzenie twierdzeń matematycznych. 2. Pojęcie funkcji i jej własności. 3. Funkcje wymierne. 4. Funkcja wykładnicza i logarytmiczna. 5. Wyrażenia algebraiczne. 6. Równania i nierówności. 7. Ciągi. 8. Trygonometria. 9. Zadania olimpijskie. |
Literatura: |
1. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum, 2018. 2. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia dla uczniów będących absolwentami ośmioletniej szkoły podstawowej, 2018. 3. Zbiór zadań maturalnych z matematyki, Centralna Komisja Egzaminacyjna, Warszawa 2012. 4. Matura z matematyki Materiały pomocnicze dla nauczycieli i uczniów opracowane przez Centralny Zespół Ekspertów Matematycznych, Centralna Komisja Egzaminacyjna, Warszawa 2014. 5. Irena Gucewicz-Sawicka, Podstawowe zagadnienia dydaktyki matematyki, Warszawa 1982, 6. Helena Siwek, Dydaktyka matematyki, Warszawa 2005. 7. Barbara Rabijewska (red.), Materiały do zajęć z dydaktyki matematyki, cz. 1 i 2, Wrocław 1999. 8. Podręczniki szkolne. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: W1 posiada pogłębioną wiedzę z zakresu podstawowych działów matematyki, zna podstawę programową z matematyki w szkole ponadpodstawowej oraz metodykę nauczania poszczególnych treści, K_W01 W2 zna najważniejsze twierdzenia, własności pojęć matematycznych oraz zależności między nimi, z głównych działów matematyki, K_W03 Umiejętności Student: U1- zna podstawę programową nauczania matematyki w szkole ponadpodstawowej i potrafi realizować ją na lekcjach matematyki K_U01 U2 rozumie zasady konstruowania rozumowań matematycznych i potrafi je stosować w obszarze dowodzenia twierdzeń, jak i obalania hipotez poprzez konstrukcje i dobór kontrprzykładów K_U01 U3 posiada umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu dydaktycznego K_U01 Kompetencje społeczne: Student: K1 potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych K_K07 K2 ma świadomość ograniczenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia K_K01 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.