Praktyka w zakresie informatyki I (szkoła ponadpodstawowa)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-M.2N53A |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka w zakresie informatyki I (szkoła ponadpodstawowa) |
Jednostka: | Zakład Algebry i Matematyki Dyskretnej |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://praktyki.umcs.lublin.pl/ |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zrealizowany moduł w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i odbyta w tym zakresie praktyka. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie np. konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0 Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć w szkole: 30,0 Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 25,0 Łączna liczba punktów ECTS: 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Opracowanie konspektów lekcji: K1, K2, K3 Analiza hospitowanych lekcji: K1, K3 Przygotowanie dokumentacji praktyki: K1, K3 |
Pełny opis: |
Na II stopniu studiów stacjonarnych oraz niestacjonarnych studenci kierunku matematyka specjalność nauczycielska: matematyka z informatyką odbywają 30 godzinną praktykę w zakresie informatyki w szkole ponadpodstawowej. Studenci sami wybierają szkołę ponadpodstawową, w której będą odbywali praktykę w zakresie informatyki. Po uzyskaniu zgody Dyrektora szkoły ponadpodstawowej na odbywanie praktyk student wprowadza praktykę do Systemu Obsługi Praktyk. Po weryfikacji zgodności wybranej placówki z rodzajem praktyki, opiekun praktyki akceptuje praktykę i następuje podpisanie umowy/zawarcie deklaracji między Uczelnią a wybraną szkołą na odbywanie praktyk. W czasie praktyki 10 godzin powinno być poświęcone na hospitacje, 10 godzin na prowadzenie lekcji, a 10 godzin na inne czynności. W czasie praktyki student opracowuje wspólnie z nauczycielem-opiekunem szczegółowy plan praktyki; poznaje szkołę jako środowisko pracy; zapoznaje się z pracownią komputerową i dostępnym oprogramowaniem; zapoznaje się z planem pracy dydaktyczno-wychowawczej z zakresu nauczania informatyki; opracowuje szczegółowy rozkład nauczania informatyki, przewidziany do realizacji w czasie trwania praktyki; hospituje lekcje prowadzone przez nauczyciela-opiekuna; prowadzi samodzielnie lekcje informatyki, zwracając uwagę na różnorodność form i metod nauczania oraz właściwy dobór treści i środków dydaktycznych, adekwatnych do możliwości poznawczych uczniów; przygotowuje dokumentację niezbędną do zaliczenia praktyki (dzienniczek praktyk, konspekty, ocena praktyki przedmiotowej, oceny prowadzonych lekcji informatyki); podsumowuje szkolną praktykę pedagogiczną. Obowiązki studenta odbywającego praktykę przedmiotową z informatyki w szkole ponadpodstawowej: 1. Uzupełnić dzienniczek praktyk. 2. Sporządzić konspekty do każdej poprowadzonej lekcji przedstawić je szkolnemu opiekunowi praktyk na dwa dni przed planowaną lekcją. 3. Dokonać zbiorczej analizy lekcji hospitowanych uwzględniając w niej m.in. wykorzystywane przez nauczyciele środki dydaktyczne stosowane metody nauczania realizowane cele lekcji, trafność doboru metod do realizacji konkretnego tematu. 4. Dostarczyć uczelnianemu opiekunowi praktyk opinię dotyczącą odbytej praktyki wraz z oceną liczbową w skali od 2 do 5, sporządzoną przez szkolnego opiekuna praktyk. 5. Dostarczyć uczelnianemu opiekunowi praktyk opisową ocenę co najmniej 5 poprowadzonych lekcji przez praktykanta, dokonaną przez szkolnego opiekuna praktyk. |
Literatura: |
Aktualnie obowiązujące ustawy i rozporządzenia dotyczące kształcenia nauczycieli. |
Efekty uczenia się: |
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K1. Student ma świadomość ograniczenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia; K_K01 K2. Student potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter; K_K03 K3. Student rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie; K_K04 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.