Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka w zakresie informatyki I (szkoła ponadpodstawowa)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-M.2N53A
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka w zakresie informatyki I (szkoła ponadpodstawowa)
Jednostka: Zakład Algebry i Matematyki Dyskretnej
Grupy:
Strona przedmiotu: https://praktyki.umcs.lublin.pl/
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Zrealizowany moduł w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i odbyta w tym zakresie praktyka.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie np. konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć w szkole: 30,0

Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 25,0


Łączna liczba punktów ECTS: 2

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Opracowanie konspektów lekcji: K1, K2, K3

Analiza hospitowanych lekcji: K1, K3

Przygotowanie dokumentacji praktyki: K1, K3

Pełny opis:

Na II stopniu studiów stacjonarnych oraz niestacjonarnych studenci kierunku matematyka specjalność nauczycielska: matematyka z informatyką odbywają 30 godzinną praktykę w zakresie informatyki w szkole ponadpodstawowej.

Studenci sami wybierają szkołę ponadpodstawową, w której będą odbywali praktykę w zakresie informatyki. Po uzyskaniu zgody Dyrektora szkoły ponadpodstawowej na odbywanie praktyk student wprowadza praktykę do Systemu Obsługi Praktyk. Po weryfikacji zgodności wybranej placówki z rodzajem praktyki, opiekun praktyki akceptuje praktykę i następuje podpisanie umowy/zawarcie deklaracji między Uczelnią a wybraną szkołą na odbywanie praktyk.

W czasie praktyki 10 godzin powinno być poświęcone na hospitacje, 10 godzin na prowadzenie lekcji, a 10 godzin na inne czynności.

W czasie praktyki student opracowuje wspólnie z nauczycielem-opiekunem szczegółowy plan praktyki; poznaje szkołę jako środowisko pracy; zapoznaje się z pracownią komputerową i dostępnym oprogramowaniem; zapoznaje się z planem pracy dydaktyczno-wychowawczej z zakresu nauczania informatyki; opracowuje szczegółowy rozkład nauczania informatyki, przewidziany do realizacji w czasie trwania praktyki; hospituje lekcje prowadzone przez nauczyciela-opiekuna; prowadzi samodzielnie lekcje informatyki, zwracając uwagę na różnorodność form i metod nauczania oraz właściwy dobór treści i środków dydaktycznych, adekwatnych do możliwości poznawczych uczniów; przygotowuje dokumentację niezbędną do zaliczenia praktyki (dzienniczek praktyk, konspekty, ocena praktyki przedmiotowej, oceny prowadzonych lekcji informatyki); podsumowuje szkolną praktykę pedagogiczną.

Obowiązki studenta odbywającego praktykę przedmiotową z informatyki w szkole ponadpodstawowej:

1. Uzupełnić dzienniczek praktyk.

2. Sporządzić konspekty do każdej poprowadzonej lekcji przedstawić je szkolnemu opiekunowi praktyk na dwa dni przed planowaną lekcją.

3. Dokonać zbiorczej analizy lekcji hospitowanych uwzględniając w niej m.in. wykorzystywane przez nauczyciele środki dydaktyczne stosowane metody nauczania realizowane cele lekcji, trafność doboru metod do realizacji konkretnego tematu.

4. Dostarczyć uczelnianemu opiekunowi praktyk opinię dotyczącą odbytej praktyki wraz z oceną liczbową w skali od 2 do 5, sporządzoną przez szkolnego opiekuna praktyk.

5. Dostarczyć uczelnianemu opiekunowi praktyk opisową ocenę co najmniej 5 poprowadzonych lekcji przez praktykanta, dokonaną przez szkolnego opiekuna praktyk.

Literatura:

Aktualnie obowiązujące ustawy i rozporządzenia dotyczące kształcenia nauczycieli.

Efekty uczenia się:

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

K1. Student ma świadomość ograniczenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia; K_K01

K2. Student potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter; K_K03

K3. Student rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie; K_K04

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)