Pedagogika II etapu edukacyjnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-M.48 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika II etapu edukacyjnego |
Jednostka: | Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | ukończony kurs z pedagogiki ogólnej |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Wykład - 15 Konwersatoria - 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) - 30 Przygotowanie się do ćwiczeń - 15 Studiowanie literatury - 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1, U1, U2, K1 - obecność na zajęciach, kolokwium |
Pełny opis: |
Ogólnym celem modułu jest zapoznanie studentów z pracą nauczyciela na poziomie szkoły podstawowej. W wyniku realizacji zajęć studenci uzyskają wiedzę dotyczącą zadań i funkcjonowania szkoły jako instytucji oświatowo-wychowawczej, zapoznają się ze sposobami organizowania procesu wychowania w szkole podstawowej, zdobędą wiedzę i podstawowe umiejętności z zakresu efektywnego porozumiewania się w rzeczywistości edukacyjnej, poznają cele pracy wychowawczej, zadania wychowawcy klasy, poznają specyfikę pracy z uczniami. |
Literatura: |
1. Arends R., 1998: Uczymy się nauczać. WSiP, Warszawa. 2. Badziukiewicz B., Sałasiński M., 2005, Vademecum wychowawcy klasy, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa. 3. Bocheńska K., 2006: Szach-mat, czyli o komunikacji w rzeczywistości szkolnej, WSiP, Warszawa. 4. Gordon T., 2007: Wychowanie bez porażek w szkole, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa. 5. Rose C., Taraszkiewicz M., 2010: Atlas efektywnego uczenia (się), Transfer Learning Solutions, Warszawa. 6. Wysocka E. (red.), 2012: Dzieci i młodzież w niegościnnym świecie. Zagrożenia rozwojowe i społeczne, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA W1. Identyfikuje sposoby organizowania procesu kształcenia i wychowania oraz poznaje źródła trudności organizowania tego procesu w szkole podstawowej. UMIEJĘTNOŚCI U1. Potrafi dostrzec związek między posiadaną ogólną wiedzą pedagogiczną a rozwiązywaniem szczegółowych problemów związanych z pracą nauczyciela na II etapie edukacyjnym: X1A_U07, X1A_U08, X1A_U09, X1A_U10. U2. Projektuje i wdraża działania pedagogiczne na rzecz klasy, dotyczące między innymi wspierania i stymulowania rozwoju uczniów, procesu samowychowania oraz integracji zespołu klasowego: X1A_U05, X1A_U09. KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. Jest otwarty na poszukiwanie własnego stylu pedagogicznego: X1A_K01, X1A_K02, X1A_K05. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.