Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika (przygotowanie do pracy z uczniami w klasach IV-VIII szkoły podstawowej)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-M.48A
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika (przygotowanie do pracy z uczniami w klasach IV-VIII szkoły podstawowej)
Jednostka: Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Zaliczone przygotowanie ogólne z pedagogiki

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Wykład - 15

Konwersatoria - 15

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) - 30

Przygotowanie się do ćwiczeń - 15

Studiowanie literatury - 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1, U1, U2, K1 - obecność na zajęciach, kolokwium

Pełny opis:

Ogólnym celem modułu jest zapoznanie studentów z pracą nauczyciela na poziomie szkoły podstawowej. W wyniku realizacji zajęć studenci uzyskają wiedzę dotyczącą zadań i funkcjonowania szkoły jako instytucji oświatowo-wychowawczej, zapoznają się ze sposobami organizowania procesu wychowania w szkole podstawowej, zdobędą wiedzę i podstawowe umiejętności z zakresu efektywnego porozumiewania się w rzeczywistości edukacyjnej, poznają cele pracy wychowawczej, zadania wychowawcy klasy, poznają specyfikę pracy z uczniami.

Literatura:

1. Arends R., 1998: Uczymy się nauczać. WSiP, Warszawa.

2. Badziukiewicz B., Sałasiński M., 2005, Vademecum wychowawcy klasy, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa.

3. Bocheńska K., 2006: Szach-mat, czyli o komunikacji w rzeczywistości szkolnej, WSiP, Warszawa.

4. Gordon T., 2007: Wychowanie bez porażek w szkole, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.

5. Rose C., Taraszkiewicz M., 2010: Atlas efektywnego uczenia (się), Transfer Learning Solutions, Warszawa.

6. Wysocka E. (red.), 2012: Dzieci i młodzież w niegościnnym świecie. Zagrożenia rozwojowe i społeczne, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W1. Identyfikuje sposoby organizowania procesu kształcenia i wychowania oraz poznaje źródła trudności organizowania tego procesu w szkole podstawowej.

UMIEJĘTNOŚCI

U1. Potrafi dostrzec związek między posiadaną ogólną wiedzą pedagogiczną a rozwiązywaniem szczegółowych problemów związanych z pracą nauczyciela na II etapie edukacyjnym: X1A_U07, X1A_U08, X1A_U09, X1A_U10.

U2. Projektuje i wdraża działania pedagogiczne na rzecz klasy, dotyczące między innymi wspierania i stymulowania rozwoju uczniów, procesu samowychowania oraz integracji zespołu klasowego: X1A_U05, X1A_U09.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K1. Jest otwarty na poszukiwanie własnego stylu pedagogicznego: X1A_K01, X1A_K02, X1A_K05.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0