Pedagogika ogólna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-M.51 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika ogólna |
Jednostka: | Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza i umiejętności nabyte na zajęciach psychologii |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 15 Łączna liczba godzin niekontaktowych 15 Bieżące przygotowanie do konwersatorium 7h Przygotowanie do zaliczenia ustnego 8h Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe 0,5 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Część ćwiczeniowa- kolokwium zaliczeniowe |
Pełny opis: |
W ramach modułu pedagogiki ogólnej nabywana jest wiedza i umiejętności z zakresu kluczowych dla nauczyciela kompetencji dotyczących szkoły jako instytucji i funkcjonowania klasy szkolnej. Kształtowane są umiejętności określania standardów edukacyjnych dostosowanych do danego poziomu rozwoju. Poznawane są uwarunkowania efektywnego nauczania i wychowania. Ukazywane jest znaczenie profesjonalizmu nauczyciela i repertuaru umiejętności pożądanych w przygotowywaniu się do pracy w edukacji szkolnej. |
Literatura: |
Arends R. Uczymy się nauczać. Warszawa 2001. Cohen L. , Manion L., Morrson K., Wprowadzenie do nauczania. Poznań 1999. Hamer H., Nowoczesne uczenie się. Warszawa 1999. Janowski A. Pedagogika praktyczna, Warszawa 2007. Kwieciński Z., Śliwerski B., /red./ Pedagogika. Warszawa 2006 Pankowska D., Pedagogika dla nauczycieli w praktyce. Kraków 2008. Łobocki M. Metody i techniki badań pedagogicznych. Impuls, Kraków 2006. |
Efekty uczenia się: |
W1 Ma wiedzę na temat wymagań roli zawodowej nauczyciela-wychowawcy, możliwości rozwoju zawodowego S_W03, 1,3/1C, S_W05, 1,3/1D. S_W071/1E, S_W09, 1/1G U1 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na poznawanie uczniów i procesów zachodzących w klasie szkolnej S_U01, 1,2,3,6,7/2A,2B; s_U02, 3, 7/2C; s_U04, 1, 2, 3,6/2E U2 Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną i metodyczną, wyniki badań diagnostycznych oraz własną inwencję w celu projektowania działań wychowawczych w klasie szkolnej S_U06, 2,3,7/2G; s_U07, 2,3,7/2H; s_U09, 3,7/2J U3 Potrafi skutecznie porozumiewać się z różnymi podmiotami uczestniczącymi w procesie edukacji, konstruktywnie rozwiązywać konflikty i tworzyć dobrą atmosferę w klasie szkolnej S_U05, 5,7/2F; s_u10, 5,6,7/2M; S_U11, 3,7/2M K1 Jest przekonany o sensie i wartości podejmowania działań wychowawczych w środowisku szkolnym, wynikających z roli nauczyciela-wychowawcy klasy S_K01, 4/3A; S_K02, 4.7/3B; S_K07, 6,7/3G |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.