Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika ogólna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-M.51
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika ogólna
Jednostka: Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Wiedza i umiejętności nabyte na zajęciach psychologii

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 15


Łączna liczba godzin niekontaktowych 15

Bieżące przygotowanie do konwersatorium 7h

Przygotowanie do zaliczenia ustnego 8h

Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe 0,5


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Część ćwiczeniowa- kolokwium zaliczeniowe


Pełny opis:

W ramach modułu pedagogiki ogólnej nabywana jest wiedza i umiejętności z zakresu kluczowych dla nauczyciela kompetencji dotyczących szkoły jako instytucji i funkcjonowania klasy szkolnej.

Kształtowane są umiejętności określania standardów edukacyjnych dostosowanych do danego poziomu rozwoju.

Poznawane są uwarunkowania efektywnego nauczania i wychowania.

Ukazywane jest znaczenie profesjonalizmu nauczyciela i repertuaru umiejętności pożądanych w przygotowywaniu się do pracy w edukacji szkolnej.

Literatura:

Arends R. Uczymy się nauczać. Warszawa 2001.

Cohen L. , Manion L., Morrson K., Wprowadzenie do nauczania. Poznań 1999.

Hamer H., Nowoczesne uczenie się. Warszawa 1999.

Janowski A. Pedagogika praktyczna, Warszawa 2007.

Kwieciński Z., Śliwerski B., /red./ Pedagogika. Warszawa 2006

Pankowska D., Pedagogika dla nauczycieli w praktyce. Kraków 2008.

Łobocki M. Metody i techniki badań pedagogicznych. Impuls, Kraków 2006.

Efekty uczenia się:

W1 Ma wiedzę na temat wymagań roli zawodowej nauczyciela-wychowawcy, możliwości rozwoju zawodowego S_W03, 1,3/1C, S_W05, 1,3/1D. S_W071/1E, S_W09, 1/1G

U1 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na poznawanie uczniów i procesów zachodzących w klasie szkolnej S_U01, 1,2,3,6,7/2A,2B; s_U02, 3, 7/2C; s_U04, 1, 2, 3,6/2E

U2 Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną i metodyczną, wyniki badań diagnostycznych oraz własną inwencję w celu projektowania działań wychowawczych w klasie szkolnej S_U06, 2,3,7/2G; s_U07, 2,3,7/2H; s_U09, 3,7/2J

U3 Potrafi skutecznie porozumiewać się z różnymi podmiotami uczestniczącymi w procesie edukacji, konstruktywnie rozwiązywać konflikty i tworzyć dobrą atmosferę w klasie szkolnej S_U05, 5,7/2F; s_u10, 5,6,7/2M; S_U11, 3,7/2M

K1 Jest przekonany o sensie i wartości podejmowania działań wychowawczych w środowisku szkolnym, wynikających z roli nauczyciela-wychowawcy klasy S_K01, 4/3A; S_K02, 4.7/3B; S_K07, 6,7/3G

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0