Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Aplikacje internetowe - projekt zespołowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-M.AI-PZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Aplikacje internetowe - projekt zespołowy
Jednostka: Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

◾ Podstawy programowania

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia

◾ realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 45,0

◾ realizowane w formie np. konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0

Łączna liczba godzin kontaktowych: 50,0


Godziny niekontaktowe

◾ przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 25,0

◾ przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 25,0


Łączna liczba godzin: 100,0

Łączna liczba punktów ECTS: 4

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

◾ Kolokwia praktyczne – W1, W2, W3

◾ Prace domowe, projekty samodzielne – W1, W3, U1, U2, U3, K2

◾ Projekty zaliczeniowe – W1, W2, W3, U1, U2, U3, K2

◾ Aktywność na zajęciach – K1, K2

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest rozszerzenie wiedzy i umiejętności studentów o projektowanie i programowanie aplikacji internetowych.

◾Zagadnienia wykładowe:

1. Architektury aplikacji internetowych (m. in. architektura WWW, protokół HTTP, serwer aplikacji).

2. Technologie implementacji interfejsu użytkownika (m. in. HTML, CSS, JavaScript).

3. Technologie implementacji logiki prezentacji (PHP/Python/Java Server Pages/Active Server Pages).

4. Technologie implementacji logiki biznesowej w architekturze Model-View-Controller.

5. Wykorzystanie dostępnych mechanizmów bezpieczeństwa.

6. Projektowanie i modelowanie systemów informatycznych.

◾Tematy laboratorium:

1. Architektura klient-serwer. Komunikacja w protokole HTTP.

2. Język HTML.

3. Arkusze stylów CSS.

4. Elementy JavaScript.

5. Tworzenie aplikacji w architekturze Model-View-Controller.

6. Tworzenie aplikacji bazodanowych.

7. Wykorzystanie i implementacja mechanizmów bezpieczeństwa.

8. Projektowanie i modelowanie prostego systemu informatycznego. Tworzenie harmonogramu i podział zadań.

Literatura:

1. https://www.w3schools.com/

2. Harvey M. Deitel,‎ Paul J. Deitel,‎ Tem R. Nieto, The Complete Internet & World Wide Web Programming Training Course, Prentice Hall PTR, 2001

Efekty uczenia się:

◾Wiedza

Student

W1 – zna podstawowe metody i techniki programowania systemów informatycznych i aplikacji internetowych K_W14, K_W17

W2 – rozumie cywilizacyjne znaczenie wybranych działów informatyki i jej zastosowań K_W14

W3 – rozumie działanie systemów komputerowych i sieci K_W17

◾Umiejętności

Student

U1 – potrafi skompilować, uruchomić i testować napisany samodzielnie program komputerowy K_U27

U2 – umie wykorzystać w praktyce narzędzia technologii informacyjnej K_U39

U3 – potrafi tworzyć wielokomponentowe aplikacje działające w różnych systemach operacyjnych K_U27, K_U39, K_W17

◾Kompetencje społeczne

Student

K1 – ma świadomość ograniczenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia K_K01

K2 – potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter K_K03

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)