Aplikacje internetowe - projekt zespołowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-M.AI-PZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Aplikacje internetowe - projekt zespołowy |
Jednostka: | Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | ◾ Podstawy programowania |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia ◾ realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 45,0 ◾ realizowane w formie np. konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0 Łączna liczba godzin kontaktowych: 50,0 Godziny niekontaktowe ◾ przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 25,0 ◾ przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 25,0 Łączna liczba godzin: 100,0 Łączna liczba punktów ECTS: 4 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | ◾ Kolokwia praktyczne – W1, W2, W3 ◾ Prace domowe, projekty samodzielne – W1, W3, U1, U2, U3, K2 ◾ Projekty zaliczeniowe – W1, W2, W3, U1, U2, U3, K2 ◾ Aktywność na zajęciach – K1, K2 |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest rozszerzenie wiedzy i umiejętności studentów o projektowanie i programowanie aplikacji internetowych. ◾Zagadnienia wykładowe: 1. Architektury aplikacji internetowych (m. in. architektura WWW, protokół HTTP, serwer aplikacji). 2. Technologie implementacji interfejsu użytkownika (m. in. HTML, CSS, JavaScript). 3. Technologie implementacji logiki prezentacji (PHP/Python/Java Server Pages/Active Server Pages). 4. Technologie implementacji logiki biznesowej w architekturze Model-View-Controller. 5. Wykorzystanie dostępnych mechanizmów bezpieczeństwa. 6. Projektowanie i modelowanie systemów informatycznych. ◾Tematy laboratorium: 1. Architektura klient-serwer. Komunikacja w protokole HTTP. 2. Język HTML. 3. Arkusze stylów CSS. 4. Elementy JavaScript. 5. Tworzenie aplikacji w architekturze Model-View-Controller. 6. Tworzenie aplikacji bazodanowych. 7. Wykorzystanie i implementacja mechanizmów bezpieczeństwa. 8. Projektowanie i modelowanie prostego systemu informatycznego. Tworzenie harmonogramu i podział zadań. |
Literatura: |
1. https://www.w3schools.com/ 2. Harvey M. Deitel, Paul J. Deitel, Tem R. Nieto, The Complete Internet & World Wide Web Programming Training Course, Prentice Hall PTR, 2001 |
Efekty uczenia się: |
◾Wiedza Student W1 – zna podstawowe metody i techniki programowania systemów informatycznych i aplikacji internetowych K_W14, K_W17 W2 – rozumie cywilizacyjne znaczenie wybranych działów informatyki i jej zastosowań K_W14 W3 – rozumie działanie systemów komputerowych i sieci K_W17 ◾Umiejętności Student U1 – potrafi skompilować, uruchomić i testować napisany samodzielnie program komputerowy K_U27 U2 – umie wykorzystać w praktyce narzędzia technologii informacyjnej K_U39 U3 – potrafi tworzyć wielokomponentowe aplikacje działające w różnych systemach operacyjnych K_U27, K_U39, K_W17 ◾Kompetencje społeczne Student K1 – ma świadomość ograniczenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia K_K01 K2 – potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter K_K03 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.