Praktyka ( w zakresie matematyki) w szkole ponadgimnazjalnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-M.P17 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka ( w zakresie matematyki) w szkole ponadgimnazjalnej |
Jednostka: | Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.umcs.pl |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiadomości i umiejętności dotyczące podstawowych zagadnień matematyki szkolnej. Znajomość podstawy programowej matematyki w szkole ponadgimnazjalnej, aktualnych podręczników do matematyki obowiązujących w szkole ponadgimnazjalnej |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Łącznie 20 godz., w tym: Lekcje prowadzone 13 godz. Lekcje hospitowane 5 godz. Inne zajęcia: przygotowanie konspektów 0,5 godz. sporządzenie dokumentacji z praktyk 0,5 godz. konsultacje z nauczycielem 1 godz. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | K_W15,K_W16 - analiza materiałów z przebiegu praktyki K_U29-K_U34 -analiza ankiety podsumowującej praktykę w szkole K_W15,K_W16,K_ K01,K_K03, K_K04, K_K06, K_K07 -omówienie praktyki, podsumowanie doświadczeń, analiza zachowań uczniowskich, poziomu wiedzy ucznia |
Pełny opis: |
Celem praktyki jest przygotowanie studentów do nauczania matematyki w szkole ponadgimnazjalnej. Podczas praktyki sprawdzane są ich kompetencje pedagogiczne oraz wiedza merytoryczna z zakresu matematyki na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej. W trakcie praktyki student przygotowuje lekcje matematyki na dany temat, prowadzi lekcje, hospituje lekcje nauczyciela oraz omawia, analizuje, oglądane lekcje. |
Literatura: |
1. Danuta Zaremba "Kilka rad dla studentów odbywających praktykę nauczycielską w szkole podstawowej i gimnazjum" (http://www.math.uni.wroc.pl/instytut/skrypty.php?t=0&subsec=2s13&id=2s13) 2.Podstawa programowa nauczania matematyki -men.gov.pl/wp-content/uploads/2011/02/6b.pdf 3. Informator maturalny - http://www.cke.edu.pl/index.php/informatory-left/egzamin-maturalny 4. Podręczniki matematyki dla szkół ponadgimnazjalnych |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student K_W15: zna strukturę szkoły, ma podstawową wiedzę o dokumentacji szkolnej, ma obraz pracy dydaktyczno-wychowawczej K_W16: rozumie rolę i zadania nauczyciela na różnych etapach edukacji, wie jak stosować odpowiednie metody i formy pracy z uczniem Umiejętności Student: K_U29: potrafi wykorzystywać szeroko rozumianą technologię informacyjną (arkusz kalkulacyjny, programy do nauki geometrii, programy typu CAS) w nauczaniu matematyki, umie tworzyć edukacyjne strony internetowe K_U30: potrafi ocenić przydatność typowych metod i procedur do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej K_U31: potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie K_U32: potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań pedagogicznych K_U33: potrafi planować, prowadzić i dokumentować zajęcia lekcyjne w szkole K_U34: posiada umiejętność skutecznego działania wychowawczego Kompetencje społeczne Student: K_K01: potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter K_K03: rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć matematyki wyższej K_K04: potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych K_K06: odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne K_K07: ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.