Geometria elementarna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-M.P3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Geometria elementarna |
Jednostka: | Zakład Topologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://matematyka.kampus.umcs.lublin.pl/moodle/course/view.php?id=249 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Konwersatorium - 15 Konsultacje - 35 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 50 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 2 Godziny niekontaktowe Przygotowanie do konwersatorium - 30 Studiowanie literatury - 15 Przygotowanie się do egzaminu - 30 Łączna liczba godzin niekontaktowych 75 Punkty ETCS za godziny niekontaktowe 3 Łączna liczba punktów ETCS dla modułu 5 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - egzamin, dyskusja podczas zajęć U1 - egzamin, dyskusja podczas zajęć U2 - egzamin, dyskusja podczas zajęć U3 - egzamin, dyskusja podczas zajęć K1 - dyskusja podczas zajęć K2 - dyskusja podczas zajęć |
Pełny opis: |
1. Punkt i linia prosta. 2. Półproste i odcinki. 3. Płaszczyzna. Przenoszenie figur. 4. Porównywanie odcinków. Suma i różnica odcinków. 5. Kąty płaskie, rodzaje kątów, odkładanie kątów, dodawanie i odejmowanie kątów, różne rodzaje kątów. 6. Linia łamana, wielokąty. 7. Przystawanie trójkątów, twierdzenia o trójkątach. 8. Twierdzenia o prostych równoległych. 9. Suma kątów trójkąta i wielokąta. 10. Związki miarowe w trójkącie prostokątnym. 11. Wzór Herona 12. Okrąg wpisany i opisany na trójkącie i na wielokątach foremnych. 13. Czworokąty i ich własności. 14. Proste i okręgi. 15. Elementy stereometrii. |
Literatura: |
1. H. S. M. Coxeter, S. L. Greitzer, Geometry Revisited, Math. Association of America 1969. 2. H. S. M. Coxeter, Wstęp do geometrii dawnej i nowej, PWN Warszawa 1967. 3. R. A. Johnson, Advanced Euclidean Geometry, Dover Books on Math. 2007. 4. M. Małek, Geometria 1-3, GWO, 1993-1998. 5. http://www.cut-the-knot.org |
Efekty uczenia się: |
W1 - zna podstawowe pojęcia i twierdzenia geometrii elementarnej K_W05 U1 - potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie, przedstawiać poprawne rozumowania matematyczne, formułować twierdzenia i definicje K_U01 U2 - posługuje się rachunkiem zdań i kwantyfikatorów oraz potrafi poprawnie używać go także w języku potocznym K_U02 U3 - potrafi wykorzystywać podstawowe pojęcia i twierdzenia geometrii elementarnej K_U15 K1 - potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania K_K02 K2 - ma świadomość ograniczenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia K_K05 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.