Analiza matematyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-M.P5/3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Analiza matematyczna |
Jednostka: | Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Konwersatorium 20 Konsultacje 50 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 70 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 3,5
Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się studenta do konwersatorium 15 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu 15 Przygotowanie się studenta do egzaminu 20 Łączna liczba godzin niekontaktowych 50 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 2,5 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | WIEDZA W1. konwersatorium - prace zaliczeniowe, egzamin W2. konwersatorium - aktywność na zajęciach, prace zaliczeniowe W3. konwersatorium - aktywność na zajęciach, prace zaliczeniowe, ezamin UMIEJĘTNOŚCI U1. konwersatorium - aktywność na zajęciach, prace zaliczeniowe U2. konwersatorium - aktywność na zajęciach, prace zaliczeniowe U3. konwersatorium - aktywność na zajęciach, prace zaliczeniowe
KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. konwersatorium - aktywność na zajęciach K2. konwersatorium - aktywność na zajęciach K3. konwersatorium - aktywność na zajęciach K4. konwersatorium - aktywność na zajęciach
|
Pełny opis: |
1. Całka nieoznaczona i jej własności. 2. Całka Riemanna i jej własności. 3. Zastosowanie całek oznaczonych. 4. Pochodne cząstkowe funkcji rzeczywistych dwóch i trzech zmiennych rzeczywistych. 5. Całka podwójna i całka potrójna. 6. Całki krzywoliniowe. 7. Wzór Greena. |
Literatura: |
1. K. Kuratowski, Rachunek różniczkowy i całkowy, PWN Warszawa 1973 2. G. Fichtenholz, Rachunek różniczkowy i całkowy, PWN Warszawa 1995 3. F. Leja, Rachunek różniczkowy i całkowy ze wstępem do równań różniczkowych, PWN Warszawa 1977 4. W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach. Część pierwsza i druga, PWN Warszawa 1999 5. M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 1, Definicje, twierdzenia i wzory, Oficyna Wydawnicza GiS Wrocław 2003 6. M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 1, Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS Wrocław 2003 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA W1 - dobrze rozumie rolę i znaczenie dowodu w matematyce, a także pojęcie istotności założeń, K_W02 W2 - potrafi użyć formalizmu matematycznego do budowy i analizy prostych modeli matematycznych w innych dziedzinach nauk, K_W03 W3 - zna podstawy rachunku różniczkowego funkcji jednej i wielu zmiennych, K_W04 UMIEJĘTNOŚCI U1 - umie wykorzystać twierdzenia i metody rachunku różniczkowego funkcji wielu zmiennych, K_U10, K_U12 U2 - posługuje się definicją całki funkcji jednej zmiennej i wielu zmiennych, K_U13, K_U14 U3 - potrafi mówić o zagadnieniach matematycznych zrozumiałym, potocznym językiem, K_U15 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1 - potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania, K_K02 K2 - rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć matematyki wyższej, K_K03 K3 - potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych, K_K04 K4 - ma świadomość ograniczenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, K_K05 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.