Dydaktyka matematyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-M.P6/2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka matematyki |
Jednostka: | Instytut Matematyki |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.umcs.pl |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiadomości z dydaktyki matematyki z I semestru |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | ◾Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie np. konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 10,0 ◾Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 20,0 ◾Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 20,0 ◾Przygotowanie się studenta do egzaminu (łączna liczba godzin w semestrze): 10,0 ◾Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 30,0 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | K_W14 egzamin K_W13 egzamin K_W16 egzamin K_U30 egzamin K_U31 egzamin K_K03 egzamin K_K04 egzamin |
Pełny opis: |
Konwersatorium jest kontynuacją przedmiotu Dydaktyka matematyki z I semestru studiów, poświęconą szczegółowym zagadnieniom dydaktyki matematyki: 1. Rozwój pojęcia liczby: liczby naturalne, całkowite, wymierne i rzeczywiste w programie szkolnym. 2. Nauczanie geometrii: historia nauczania, kształtowanie pojęcia miary. 3. Pojęcie funkcji: geneza, definicja "szkolna", wykres, własności. |
Literatura: |
1. Z. Krygowska, Zarys dydaktyki matematyki, cz. 1-3, WSiP, Warszawa, 1977. 2. W. Nowak, Konwersatorium z dydaktyki matematyki, PWN, Warszawa, 1989. 3. Podstawowe zagadnienia dydaktyki matematyki, (pod red. I. Gucewicz-Sawickiej), PWN, Warszawa, 1982. 4. G. Polya, Jak to rozwiązać, PWN, Warszawa, 1964. 5. H. Siwek, Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej, WSiP, Warszawa, 2005. 6. M. Szurek, O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. t. 1-8, GWO, Gdańsk, 2006. 7. S. Turnau, Wykłady o nauczaniu matematyki, PWN, Warszawa, 1990. |
Efekty uczenia się: |
K_W14 rozumie cywilizacyjne znaczenie matematyki i jej zastosowań K_W13 zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów K_W16 rozumie rolę i zadania nauczyciela na różnych etapach edukacji, wie jak stosować odpowiednie metody i formy pracy z uczniem K_U30 potrafi ocenić przydatność typowych metod i procedur do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej K_U31 potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie K_K03 rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć matematyki wyższej K_K04 potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.