Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy 2 - jezyk niemiecki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MFI-MWF.j.niem
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język obcy 2 - jezyk niemiecki
Jednostka: Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: niemiecki
Wymagania wstępne:

Nauka języka od zera, bądź poziomu A1.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

30 godzin – 1 ECTS


Praca własna studenta:


30 godzin – 1 ECTS


Łączna liczba punktów za zaliczenie przedmiotu – 2 ECTS


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

kolokwia częściowe, analiza indywidualna studenta, praca indywidualna oraz grupowa, wypowiedzi ustne, prace pisemne, aktywność na zajęciach.


Pełny opis:

Student na zajęciach poznaje stopniowo tajniki gramatyki oraz podstawowego słownictwa w języku niemieckim. Poznaje podobieństwa i różnice między językiem polskim, a niemieckim. Do podstawowych działów leksykalnych omawianych na zajęciach wliczamy:

1. Człowiek (cechy charakteru, wygląd)

2. Zycie rodzinne i towarzyskie

3. Usługi i rozrywka (restauracja, hotel, bank, poczta, kino, teatr)

4. Zycie zawodowe

5. Podróżowanie i turystyka

6. Zdrowie

Na koniec kursu student powinien wykazywać znajomość języka na określonym poziomie, być komunikatywny w stopniu podstawowym oraz dostrzegać nieskomplikowane różnice na płaszczyźnie gramatycznej, leksykalnej oraz fonetycznej pomiędzy językiem niemieckim, a ojczystym.

Literatura:

1.Krenn, W.Puchta H.(2015), Motive - Arbeitsbuch, Deutsch als Fremdsprache, München.

2. Buscha, A. Szita, A. (2007), Begegnungen, Leipzig.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

- Zna podstawowe słownictwo używane w języku codziennym.

- Dysponuje odpowiednimi formami i strukturami językowymi potrzebnymi do formowania wypowiedzi ustnych i pisemnych.

- Rozpoznaje podstawowe zagadnienia dotyczące szeroko pojętej kultury niemieckiego obszaru językowego.

Umiejętności:

- Potrafi stosownie do sytuacji komunikować się w języku niemieckim, tworząc wypowiedzi ustne i pisemne, uwzględniając stronę formalną i merytoryczną.

- Trafnie interpretuje przeczytane informacje, instrukcje, polecenia do zadań lub usłyszaną wypowiedź. Potrafi użyć odpowiedniego rejestru językowego do wykonywanych ćwiczeń językowych.

Kompetencje społeczne:

- Jest świadomy swojej wiedzy i wykazuje aktywną postawę w ciągłym kształceniu się i doskonaleniu kompetencji językowych.

- Kreatywnie pracuje w parze / grupie na zajęciach językowych, jest otwarty na różnorodność postaw i opinii w kontaktach interpersonalnych.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)