Praktyka ogólno-pedagogiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-NMI.2S.290 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka ogólno-pedagogiczna |
Jednostka: | Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza i umiejętności zdobyte podczas zajęć "Pedagogika w szkole" |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | -wypełniony dziennik praktyk, - portfolio zawierające dokumentujący wykonanie zadań przez studenta - pozytywna opinia szkolnego Opiekuna praktyk |
Pełny opis: |
W trakcie praktyki Studenci będą mieli okazję zweryfikować w praktyce swoją wiedzę teoretyczną, zdobytą w trakcie zajęć. Poznają rzeczywistość edukacyjną i wychowawczą szkoły ponadpodstawowej. Rozwiną już nabyte w toku kształcenia umiejętności niezbędne w pracy nauczyciela wychowawcy i zdobędą nowe. Będą mieli okazję do refleksji na temat sensu i wartości szeregu podejmowanych działań wynikających z roli wychowawcy klasy. |
Efekty uczenia się: |
W wyniku zrealizowanej praktyki Student/ka: W zakresie wiedzy: Zdobywa wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania szkoły ponadpodstawowej jako instytucji edukacyjnej. Zdobywa wiedzę na temat roli w procesie edukacyjnym i wzajemnych powiązań pomiędzy podmiotami działalności edukacyjnej (uczniami, rodzicami, nauczycielami) i partnerami szkolnej edukacji. Zdobywa wiedzę na temat funkcjonowania uczniów w szkole ponadpodstawowej ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowości i zaburzeń rozwojowych. Zna podstawowe zasady zapewnienia bezpieczeństwa uczniom w szkole ponadpodstawowej W zakresie umiejętności: Wykorzystuje wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i psychologii w różnego rodzaju zastanych sytuacjach pedagogicznych (diagnozuje, analizuje, interpretuje zdarzenia i prognozuje ich następstwa). W toku codziennych czynności poszerza wiedzę i rozwija swoje profesjonalne umiejętności związane z pełnieniem roli wychowawcy klasy w szkole ponadpodstawowej. Proponuje rozwiązania w zakresie pracy wychowawczej z młodzieżą z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania konkretnej grupy wychowanków. Poszerza swoje kompetencje związane z komunikowaniem się z różnymi podmiotami szkolnej edukacji (nauczycielami, rodzicami, uczniami), pracą i współpracą w zespole, pełnieniem różnych ról. Krytycznie analizuje i ocenia własne działania i kompetencje wychowawcze. W zakresie kompetencji społecznych: Wykazuje gotowość do podjęcia wyzwań zawodowych związanych z podnoszeniem jakości pracy szkoły, rozwojem własnym i rozwojem kompetencji zawodowych. Przejawia postawę refleksyjnego praktyka – empatycznego, otwartego, prospołecznego, odpowiedzialnego za siebie i wychowanków. Ma świadomość własnej wiedzy oraz konieczności ustawicznego podejmowania refleksji etycznej na temat własnego funkcjonowania w roli nauczyciela wychowawcy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki pedagogiczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Bieganowska-Skóra | |
Prowadzący grup: | Anna Bieganowska-Skóra | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki pedagogiczne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki pedagogiczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Bieganowska-Skóra | |
Prowadzący grup: | Anna Bieganowska-Skóra | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki pedagogiczne - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.