Praktyka ogólno-pedagogiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MFI-NMI.Prog-ped |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka ogólno-pedagogiczna |
Jednostka: | Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza i umiejętności nabyte w ramach pedagogiki ogólnej |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Opracowanie charakterystyki klasy szkolnej - W01, W02, U02. Przeprowadzenie godziny wychowawczej według oryginalnego scenariusza - W01, W03, U02. Sporządzenie 1 protokołu obserwacji lekcji w którym ukazane zostanie kierowanie klasą szkolną- W01, U01. Przygotowanie 1 protokół hospitacji godziny wychowawczej - W01, U02. Sporządzenie 4 protokołów hospitacji dowolnych lekcji - W01, U01. Mini opracowanie przykładu budowania relacji nauczyciela z uczniami - W03, U03. Pozytywna opinia patrona praktyki o praktykancie - K1, K2. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Opracowanie charakterystyki klasy szkolnej - W01, W02, U02. Samodzielne przeprowadzenie godziny wychowawczej według oryginalnego scenariusza - W01, W03, U02. Sporządzenie 1 protokołu obserwacji lekcji pod kątem realizacji zasad uczenia się i motywacji - W01, U01. Przygotowanie 2 protokół hospitacji godziny wychowawczej - W01, U02. Sporządzenie 4 protokołów hospitacji dowolnych lekcji - W01, U01. Mini opracowanie na wygrany temat z zakresu przykładowych działań nauczyciela w zakresie budowania relacji - W03, U03. Pozytywna opinia patrona praktyki o praktykancie - K1, K2. |
Pełny opis: |
30-godzinna praktyka ogólnopedagogiczna ciągła jest realizowana w szkołach podstawowych, w których studenci poznają różne aspekty rzeczywistości szkolnej ze szczególnym uwzględnieniem pracy wychowawcy klasy. Praktyka umożliwi studentom: • wieloaspektowe i refleksyjne poznawanie rzeczywistości edukacyjnej i codziennej pracy nauczycieli-wychowawców w konfrontacji z wiedzą teoretyczną; • zastosowanie wiedzy w praktyce, przećwiczenie umiejętności nabytych w trakcie kształcenia akademickiego oraz zdobycie nowych (w zakresie pracy dydaktycznej i wychowawczej); • zapoczątkowanie procesu identyfikacji z zawodem i tworzenia własnej koncepcji pracy wychowawczej; • refleksję na temat etycznych wymiarów pracy nauczyciela; • wzmocnienie motywacji do zdobywania kompetencji zawodowych w dalszym kształceniu akademickim. |
Literatura: |
Cohen L. , Manion L., Morrson K., (1999)Wprowadzenie do nauczania. Poznań. Hamer H., Nowoczesne uczenie się. Warszawa. Hunziker D.,(2018) Kompetencje bez tajemnic. Warszawa, Wydawnictwo Dobra Literatura. Janowski A.(2007) Pedagogika praktyczna, Warszawa. Pankowska D., (2008)Pedagogika dla nauczycieli w praktyce. Kraków. Pankowska D.,Sokołowska Dzioba T.(2015),Skuteczna edukacja szkolna. Lublin. Łobocki M.,(2006) Metody i techniki badań pedagogicznych. Impuls, Kraków. Tołwińska B.(2015), Twarz dyrektora szkoły. W: H. Kwiatkowska (red.),Uczłowieczyć komunikację. Nauczyciel wobec ucznia w przestrzeni szkolnej. Kraków, Impuls. |
Efekty uczenia się: |
W1 Ma wiedzę na temat wymagań roli zawodowej nauczyciela-wychowawcy, możliwości rozwoju zawodowego S_W03, 1,3/1C, S_W05, 1,3/1D. S_W071/1E, S_W09, 1/1G U1 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na poznawanie uczniów i procesów zachodzących w klasie szkolnej S_U01, 1,2,3,6,7/2A,2B; s_U02, 3, 7/2C; s_U04, 1, 2, 3,6/2E U2 Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną i metodyczną, wyniki badań diagnostycznych oraz własną inwencję w celu projektowania działań wychowawczych w klasie szkolnej S_U06, 2,3,7/2G; s_U07, 2,3,7/2H; s_U09, 3,7/2J U3 Potrafi skutecznie porozumiewać się z różnymi podmiotami uczestniczącymi w procesie edukacji, konstruktywnie rozwiązywać konflikty i tworzyć dobrą atmosferę w klasie szkolnej S_U05, 5,7/2F; s_u10, 5,6,7/2M; S_U11, 3,7/2M K1 Jest przekonany o sensie i wartości podejmowania działań wychowawczych w środowisku szkolnym, wynikających z roli nauczyciela-wychowawcy klasy S_K01, 4/3A; S_K02, 4.7/3B; S_K07, 6,7/3G |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki pedagogiczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Bieganowska-Skóra | |
Prowadzący grup: | Anna Bieganowska-Skóra | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki pedagogiczne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki pedagogiczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Bieganowska-Skóra | |
Prowadzący grup: | Anna Bieganowska-Skóra | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki pedagogiczne - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.