Prawne aspekty komunikacji społecznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PA-BW-2S-PAKS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Prawne aspekty komunikacji społecznej |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład 30 Ćwiczenia 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 54 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 2 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do zajęć 54 Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu 108 Łączna liczba godzin niekontaktowych 162 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 6 Łączna liczba godzin 216 Łączna liczba punktów ECTS: 8 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Egzamin pisemny testowy lub egzamin ustny w zależności od sytuacji epidemiologicznej na żywo lub na platformie Teams W-1, W-2, U-1, U-2, U-3, U-4, U-5 Prezentacje i aktywność w dyskusjach na ćwiczeniach K-1, K-2. Kolokwium zaliczeniowe W-1, W-2, |
Pełny opis: |
Przedmiotem zajęć są zagadnienia związane z wprowadzeniem do prawnych aspektów komunikacji społecznej. Przedstawione zostają rodzaje i modele komunikacji społecznej. Następnie omówiona zostaje komunikacja intrapersonalna i interpersonalna oraz komunikacja werbalna i niewerbalna. Przybliżona zostaje także komunikacja i sposoby przekazywania informacji o prawie oraz rozumienie prawnych aspektów komunikacji w grupie społecznej i organizacji. Omówione zostają także komunikacja masowa i komunikacja publiczna (public relations) oraz komunikacja w sytuacjach konfliktowych (praca z trudnym klientem). Zajęcia kończą się analizą prawnych aspektów negocjacji i mediacji w procesie komunikacji. |
Literatura: |
Literatura podstawowa; 1.S. L. Stadniczeńko, Znaczenie komunikacji społecznej dla jurysprudencji,. Wybrane zagadnienia, Opole 2008 2.Ch. Hamilton, Skuteczna komunikacja w biznesie, Warszawa 2011, 3.S. Pilipiec, P. Szreniawski, Komunikacja społeczna, [w:] Socjologia administracji. Zarys wykładu, Toruń 2013, 4. M. Makara - Studzińska, Wybrane zagadnienia z komunikowania społecznego, Lublin 2006, 5. E. Gryffin, Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003, 6. Bu Zhong, Social Media, Communication, Trends and Theories, Wyd. Wiley-Blackwell 2017 7. D. A. Hwa-Froelich, Social Communication Development and Disorders, wyd. Taylor &Francis Ltd, 2022 Literatura uzupełniająca: 1.C. Herriger, Komunikacja bez słów. Rytuały społeczne, Wrocław 1997, 3. A. Batko, Sztuka perswazji czyli język wpływu i manipulacji, Gliwice 2011, 4. R. Fisher, W. Ury, B. Patton, Dochodząc do tak,. Negocjowanie bez poddawania się, Warszawa 2013, 5.Komunikowanie się. Problemy i perspektywy, (red.) B. Kaczmarek, A. Kucharski, M. Stencel, Lublin 2006. 6. K. Wójcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013 7. E. Głażewska, U. Kusio, Komunikacja niewerbalna. Płeć i kultura. Wybór zagadnień, Lublin 2012. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA W-1 Student rozumie, jaką rolę społeczną pełni komunikacja społeczna we współczesnym świecie, zna jej prawne aspekty, podstawowe pojęcia, zagadnienia badawcze i teorie oraz opisuje jej związki z naukami społecznymi i prawem K_W01; W-2 Student zna pogłębioną wiedzę na temat prawnych aspektów komunikacji społecznej występującej w społeczeństwie i zasad łączących jego członków ze sobą, w tym komunikacji interpersonalnej oraz potrafi dokonywać identyfikacji rządzących nimi prawidłowości K_W03; W-3 Student rozumie człowieka jako uczestnika procesów komunikacji w prawie, w tym potrafi w pogłębiony sposób przestawić sposoby komunikacji człowieka w organizacjach zajmujących się bezpieczeństwem, a także określać jego wpływ na kształtowanie struktur i zasad ich funkcjonowania organizacji; potrafi również w sposób uporządkowany charakteryzować uczestników procesów komunikacyjnych w organizacjach zajmujących się bezpieczeństwem K_W04 UMIEJĘTNOŚCI U-1 Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawnych aspektów komunikacji społecznej w celu krytycznego analizowania i interpretowania problemów związanych z procesami racjonalnego i efektywnego informowania i wywierania wpływu poprzez w publicznej i prywatnej sferze bezpieczeństwa K_U02; U-2 Student potrafi w sposób pogłębiony analizować i oceniać konsekwencje procesów komunikacyjnych nieobojętnych pod względem prawnym, w zakresie niezbędnym dla prawidłowego funkcjonowania organizacji i zapewnienia jej bezpieczeństwa K_U04; KOMPETENCJE SPOŁECZNE K-1 Student jest gotów do aktywnego komunikowania się w organizacjach społecznych K_K02; K-2 Student jest gotów do kierowania zespołem przyjmując odpowiedzialność za efekty jego pracy oraz porozumiewać się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w dziedzinie ochrony bezpieczeństwa publicznego i prywatnego K_K03. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ CW
PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Pilipiec | |
Prowadzący grup: | Sławomir Pilipiec, Tomasz Woś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.