Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja społeczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PA-BW.17
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikacja społeczna
Jednostka: Zakład Socjologii Prawa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak wymagań wstępnych

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Wykład 30

Ćwiczenia 30

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 60

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie się do zajęć 60

Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu 120

Łączna liczba godzin niekontaktowych 180

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 5


Łączna liczba punktów ECTS za zaliczenie przedmiotu 6


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Egzamin pisemny testowy W-1, W-2, W-3, U-1, U-2

Aktywność w dyskusjach na ćwiczeniach K-1, K-2.

Referat U-1, U-2, K-2

Kolokwium zaliczeniowe W-1, W-2, W-3,

Pełny opis:

Przedmiotem wykładu są następujące zagadnienia:

1. Wprowadzenie do procesu komunikacji społecznej

2. Rodzaje i modele komunikacji społecznej

3. Komunikacja interpersonalna

4. Rozmowa kwalifikacyjna

5. Komunikacja niewerbalna

6. Komunikacja i rozwiązywanie problemów w małych grupach

7. Komunikacja w organizacji

8. Komunikacja masowa i komunikacja publiczna (public relations)

9. Komunikacja w sytuacjach konfliktowych

10. Negocjacje i perswazja w procesie komunikacji

Literatura:

Literatura podstawowa;

1.Ch. Hamilton, Skuteczna komunikacja w biznesie, Warszawa 2011,

2.S. Pilipiec, P. Szreniawski, Komunikacja społeczna, [w:] Socjologia administracji. Zarys wykładu, Toruń 2013,

3. M. Makara - Studzińska, Wybrane zagadnienia z komunikowania społecznego, Lublin 2006,

4. E. Gryffin, Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003,

5. K. Wojcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013

Literatura uzupełniająca:

1.C. Herriger, Komunikacja bez słów. Rytuały społeczne, Wrocław 1997,

2. Ch. Eisler-Mertz, Mowa rąk, Wrocław 1998,

3. A. Batko, Sztuka perswazji czyli język wpływu i manipulacji, Gliwice 2011,

4. R. Fisher, W. Ury, B. Patton, Dochodząc do tak,. Negocjowanie bez poddawania się,

Warszawa 2013,

5.Komunikowanie się. Problemy i perspektywy, (red.) B. Kaczmarek, A. Kucharski, M. Stencel, Lublin 2006.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W-1 Student wie, jaką rolę społeczną pełni komunikacja społeczna we współczesnym świecie, zna jej podstawowe pojęcia, zagadnienia badawcze i teorie oraz opisuje jej związki z naukami społecznymi K_W01;

W-2 Student ma pogłębioną wiedzę na temat rodzajów komunikacji społecznych występujących w społeczeństwie i łączących jego członków ze sobą, w tym komunikacji interpersonalnej oraz potrafi dokonywać identyfikacji rządzących nimi prawidłowości K_W03;

W-3 Student charakteryzuje człowieka jako uczestnika procesów komunikacji społecznej, w tym potrafi w pogłębiony sposób przestawić sposoby komunikacji człowieka w organizacjach społecznych, a także określać jego wpływ na kształtowanie struktur i zasad ich funkcjonowania organizacji; potrafi również w sposób uporządkowany charakteryzować uczestników procesów komunikacyjnych w organizacji K_W04

UMIEJĘTNOŚCI

U-1 Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczna z zakresu komunikacji społecznej w celu krytycznego analizowania i interpretowania problemów związanych z procesami racjonalnego i efektywnego informowania i wywierania wpływu w sferze publicznej i prywatnej K_U02;

U-2 Student potrafi w sposób pogłębiony analizować i oceniać konsekwencje procesów komunikacyjnych nieobojętnych pod względem prawnym, w zakresie niezbędnym dla prawidłowego funkcjonowania organizacji K_U04;

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K-1 Student jest przygotowany do aktywnego komunikowania się w organizacjach K_K02;

K-2 Student potrafi kierować zespołem przyjmując odpowiedzialność za efekty jego pracy oraz porozumiewać się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie K_K03.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0