Prawo karne porównawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PA-P.166 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Prawo karne porównawcze |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | zdany egzamin z prawa karnego |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | godziny kontaktowe, w tym: - - wykład: 15 - ćwiczenia: 15 punkty ECTS 1 przygotowanie do zajęć (łącznie dla wszystkich form): 30 przygotowanie do zaliczenia przedmiotu (łącznie dla wszystkich form): 60 punkty ECTS 3 łącznie godzin: 120 liczba punktów ECTS: 4 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | egzamin ustny, zaliczenie pisemne |
Pełny opis: |
1. Rodziny prawa karnego i ich podstawowe cechy 2. Pojęcie przestępstwa w różnych systemach prawa karnego 3. Formy stadialne przestępstwa w różnych systemach prawa karnego 4. Formy zjawiskowe przestępstwa w różnych systemach prawa karnego 5. Zbieg przepisów i przestępstw w ujęciu prawnoporównawczym 6. Okoliczności wyłączające bezprawność czynu w ujęciu prawnoporównawczym 7. Okoliczności wyłączające winę w ujęciu prawnoporównawczym 8. Wybrane typy przestępstw w ujęciu prawnoporównawczym |
Literatura: |
M. Filar (red.), Prawo karne i wymiar sprawiedliwości państw Unii Europejskiej, Warszawa 2005 2. S. Frankowski (red.) Prawo karne wybranych państw Europy zachodniej, Warszawa 1982 3. A. Wąsek: Wprowadzenie do belgijskiego prawa karnego, Lublin 1994 4. R. Tokarczyk: Wprowadzenie do koparatystyki prawniczej, Lublin 1989 5. I. Andrejew: Wprowadzenie do prawa karnego Afryki Czarnej, Warszawa 1965 6. J. Widacki: Przestępczość i wymiar sprawiedliwości karnej w Japonii, Lublin 1990 7. B. Kunicka- Michalska, Wprowadzenie do hiszpańskiego prawa karnego, Warszawa 2010 |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia począwszy od cyklu 2019/2020 Wiedza: 1. Student wymienia zasadnicze rodziny prawa karnego na świecie i modelowe rozwiązania odnośnie do poszczególnych instytucji prawa karnego na świecie K_W01,K_W03 2. Student zna i opisuje cechy i właściwości poszczególnych instytucji prawa karnego w ujęciu porównawczym, K_W02,K_W05 3. Student zna terminologię i siatki pojęciowe charakterystyczne dla odmiennych porządków prawnokarnych, K_W04, K_W07, Umiejętności: 1. Student rozpoznaje różnice i podobieństwa w zakresie uregulowań polskich i obcych K_U02, K_U04, 2. Student potrafi używając źródeł prawa, literatury fachowej i orzecznictwa, porównywać instytucje poszczególnych państw oraz oceniać znaczenie wybranych rozwiązań prawnych w różnych państwach; syntezować modele normatywne K_U02, K_U06, 3. Student umie analizować kształt poszczególnych instytucji w aspekcie praktycznym opisując i oceniając stan prawny i orzecznictwo w aspekcie porównawczym K_U02, K_U07 4. Student potrafi wyjaśniać rozbieżności terminologiczne, porównywać siatki pojęciowe charakterystyczne dla odmiennych porządków prawnokarnych, rozwiązywać problemy wynikające ze stosowania różnych siatek pojęciowych, rozróżniać, wybierać i dyskutować na temat różnych interpretacji prawnych w aspekcie porównawczym K_U07, K_U09, K_U10, Kompetencje: 1. Student rozumie potrzebę podnoszenia własnej wiedzy i umiejętności, wykorzystania w praktyce znajomości prawa obcego i potrzeby korzystania z pomocy biegłych w tym zakresie K_K01, K_K05, Efekty kształcenia do cyklu 2018/2019 włącznie Wiedza: 1. Student wymienia zasadnicze rodziny prawa karnego na świecie i modelowe rozwiązania odnośnie do poszczególnych instytucji prawa karnego na świecie K_W01,K_W03, K_W02,K_W04, K_W05, , K_W14,K_W15, K_W16 2. Student zna i opisuje cechy i właściwości poszczególnych instytucji prawa karnego w ujęciu porównawczym, K_W01,K_W02, K_W04,K_W10 3. Student zna terminologię i siatki pojęciowe charakterystyczne dla odmiennych porządków prawnokarnych, K_W02,K_W04, K_W10,K_W14, K_W16, Umiejętności: 1. Student rozpoznaje różnice i podobieństwa w zakresie uregulowań polskich i obcych K_U19, K_U02, K_U02, K_U03, K_U05, K_U07, 2. Student potrafi używając źródeł prawa, literatury fachowej i orzecznictwa, porównywać instytucje poszczególnych państw oraz oceniać znaczenie wybranych rozwiązań prawnych w różnych państwach; syntezować modele normatywne K_U02, K_U03, K_U05, K_U06, K_U07, K_U09, , K_U10, K_U17, K_U19 3. Student umie analizować kształt poszczególnych instytucji w aspekcie praktycznym opisując i oceniając stan prawny i orzecznictwo w aspekcie porównawczym K_U01, k_U02, k_U03, K_U04, K_U05, K_U06, K_U07, K_U08,K_U10, 4. Student potrafi wyjaśniać rozbieżności terminologiczne, porównywać siatki pojęciowe charakterystyczne dla odmiennych porządków prawnokarnych, rozwiązywać problemy wynikające ze stosowania różnych siatek pojęciowych, rozróżniać, wybierać i dyskutować na temat różnych interpretacji prawnych w aspekcie porównawczym , K_U01, K_U05, K_U07, K_U10, K_U12, K_U19, Kompetencje: 1. Student rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia zawodowego; ma świadomość podnoszenia własnej wiedzy i umiejętności K_K01, K_K02, K_K11,K_K12 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.