Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ochrona konsumenta w obrocie gospodarczym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PA-PRM-OKwOG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ochrona konsumenta w obrocie gospodarczym
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.umcs.pl
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe, w tym:


wykład 30


ćwiczenia 0




Łączna liczba godzin kontaktowych: 27


Liczba punktów ECTS: 1




Praca własna studenta:


przygotowanie do wykładów: 30


przygotowanie do ćwiczeń: 0


przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń: 0


przygotowanie do egzaminu: 48




Łączna liczba godzin pracy własnej studenta: 78


Liczba punktów ECTS: 3




Łącznie godzin: 108


Liczba punktów ECTS: 4

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1, W2, U1, U2, K1, K2 – egzamin pisemny


Pełny opis:

Przedmiot dostarcza studentowi informacji o przewidzianych przez prawo instrumentach ochrony konsumenta. Podczas zajęć zostają omówione wybrane zagadnienia związane z pojęciem konsumenta, źródłami jego ochrony. Analizie poddane zostaną instytucje wzorców umów, niedozwolonych postanowień umownych, umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość a także rękojmia i gwarancja przy sprzedaży.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E. Łętowska, Prawo konsumenckie, Warszawa 2006

2. D. Lubasz, M. Namysłowska (red.), Ustawa o prawach konsumenta. Komentarz, Warszawa 2015

3. T. Czech, Prawa konsumenta, Warszawa 2017

Literatura uzupełniająca:

1. M. Fras, M. Jagielska, K. Podgórski, E. Sługocka-Krup (red.), Prawa konsumenta w teorii i praktyce, Warszawa 2018

2. A. Kidyba, Prawo handlowe, Warszawa 2020

3. K. Kruczalak, Prawo handlowe. Zarys wykładu, Warszawa 2008;

Efekty uczenia się:

Efekty od cyklu kształcenia 2019/2020

WIEDZA:

W1. Zna i rozumie w pogłębionym stopniu krajowe i ponadnarodowe źródła, treść oraz wykładnię i sposób stosowania przepisów z zakresu ochrony konsumenta w obrocie gospodarczym niezbędnych w pracy menadżera - K_W03, K_W04, K_W05

W2. Zna i rozumie genezę i ewolucję instytucji prawnych oraz dotyczących ich regulacji, a także główne tendencje rozwojowe z zakresu ochrony konsumenta w obrocie gospodarczym oraz podmioty, których te regulacje dotyczą w zakresie umożliwiającym zarządzanie działalnością gospodarcza- K_W02, K_W06

UMIEJĘTNOŚCI:

U1. Potrafi wykorzystywać w pracy menadżera wiedzę teoretyczną z zakresu ochrony konsumenta w obrocie gospodarczym, posługiwać się normami i regułami prawnymi, a także prowadzić dyskusję dotyczącą tej problematyki – K_U02, K_U04, K_U07

U2. Potrafi rozstrzygać w pracy menadżera problemy wiążące się ze stosowaniem przepisów z zakresu ochrony konsumenta w obrocie gospodarczym, komunikować się przy pomocy pojęć z tego zakresu K_U01, K_U05, K_U06

KOMPETENCJE:

K1. Jest gotów wypełniać rolę menadżera w zakresie ochrony konsumenta w obrocie gospodarczym i do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z tego zakresu – K_K01, K_K02

K2. Jest gotów do korzystania w pracy menadżera z przepisów z zakresu ochrony konsumenta w obrocie gospodarczym w pracy prawnika - K_K03

Efekty do cyklu kształcenia 2018/2019 włącznie

WIEDZA:

W1. Potrafi definiować podstawowe pojęcia z zakresu ochrony konsumenta w obrocie gospodarczym i powiązania między nimi, opisywać rolę prawa handlowego - K_W01, K_W02, K_W07.

W2. Wie jak klasyfikować poszczególne instytucje z zakresu ochrony konsumenta w obrocie gospodarczym i wyjaśniać wzajemne relacje między nimi, w tym posługiwać się regułami wykładni przepisów - K_W01, K_W08, K_W09.

UMIEJĘTNOŚCI:

U1. Umie przedstawiać zasady funkcjonowania instytucji z zakresu ochrony konsumenta wykorzystywanych w obrocie gospodarczym i rozwiązywać problemy jakie wiążą się z wykorzystaniem tych instytucji - K_U04; K_U10.

U2. Umie wykorzystywać instytucje z zakresu ochrony konsumenta w praktyce obrotu gospodarczego, redagować podstawowe dokumenty stosowane w obrocie gospodarczym - K_U05, K_U10, K_U13.

KOMPETENCJE:

K1. Potrafi analizować stany faktyczne jakie występują w obrocie gospodarczym dotyczącym konsumentów i oceniać je, wybierać właściwe normy prawne dla ocenianego stanu faktycznego, wyjaśniać ich znaczenie i

argumentować dokonany wybór - K_K04, K_K08.

K2. Ma kompetencje w zakresie prawidłowego posługiwania się normami prawnymi i zasadami wykładni przepisów z zakresu ochrony konsumenta w obrocie gospodarczym z wykorzystaniem dorobku doktryny i orzecznictwa - K_K04, K_K05, K_K08.

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)