Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wykład ogólnouniwersytecki:"Jak kreować wizerunek medialny?"

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-39-OGN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wykład ogólnouniwersytecki:"Jak kreować wizerunek medialny?"
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy: Wykłady ogólnouniwersyteckie
Wykłady ogólnouniwersyteckie na studiach niestacjonarnych
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z teorią kreacji wizerunku medialnego, z uwzględnieniem elementów wizerunku, oddziaływania medium na kreację wizerunku, tożsamości i wartości, intencjonalności przekazu (celu kreacji wizerunkowej), adresatów i narzędzi.

Literatura:

Badzińska E., Gołata K., Szczepański M., Współczesne formy komunikowania oraz kreowania wizerunku firmy i przedsiębiorcy, Poznań 2015.

Balcarzyk J., Prawo do wizerunku i jego komercjalizacja, Warszawa 2009.

Białopiotrowicz G., Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Warszawa 2009.

Budzyński W., Zarządzanie wizerunkiem firmy, Warszawa 2002.

Cymanow-Sosin K., Perswazyjność w komunikacji wizerunkowej i języku, Kraków 2020.

Czaplińska P., Strategia budowania wizerunków osób znanych, Warszawa 2015.

Gackowski T., Łączyński M., Metody badania wizerunku w mediach, Warszawa 2009.

Giereło K., Wizerunek (image) polityka – teoria i praktyk w Public relations w teorii i praktyce, red. B. Ociepka, Wrocław 2003.

Olszanecka-Marmola, Czy telewizyjna reklama polityczna może zmienić wizerunek kandydata?: studium empiryczne wyborów prezydenckich 2015, Toruń 2020.

Retoryka wizerunku medialnego, red. A. Budzyńska-Daca, A. Kampka, K. Molek-Kozakowska, Warszawa 2016.

Wizerunek jako kategoria teorii komunikacji, antropologii kultury i semiotyki tekstu, red. A. Kiklewicz, Olsztyn 2020.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 15 godzin, 300 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Szwed-Walczak
Prowadzący grup: Anna Szwed-Walczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Kurs internetowy - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0