Wykład ogólnouniwersytecki:"Gry polityczne - teoria i praktyka"
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-40-OGN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykład ogólnouniwersytecki:"Gry polityczne - teoria i praktyka" |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: |
Wykłady ogólnouniwersyteckie Wykłady ogólnouniwersyteckie na studiach niestacjonarnych |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/index.php?categoryid=1178 |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa znajomość analizy matematycznej i rachunku prawdopodobieństwa oraz podstaw badań operacyjnych. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykłady 15 Konsultacje 3 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 18 Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury i materiałów 5 Przygotowanie pracy zaliczeniowej 5 Łączna liczba godzin nie kontaktowych 10 Liczba punktów ECTS dla modułu 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Aktywne uczestnictwo w zajęciach Praca zaliczeniowa (uwzględniająca efekty) |
Pełny opis: |
Kurs internetowy Zajęcia odbywają się na platformie Moodle - Wirtualny Kampus UMCS Podstawowym celem kursu jest zapoznanie studentów z zastosowaniami teorii gier w różnych dziedzinach nauki (polityka, bezpieczeństwo, ekonomia itp.). Nacisk położony został na gry polityczne, które rozpatrywane są teoretycznie jak i na przykładach praktycznych. Studenci dowiadują się m.in., że teoria gier jest próbą opisu wzajemnych oddziaływań ludzi na siebie oraz ustalenia racjonalnego sposób postępowania w sytuacjach społecznej współzależności. Celem kursu jest przegląd zagadnień poruszanych w ramach teorii gier z perspektywy ich zastosowań do opisu i wyjaśniania fundamentalnych zjawisk społecznych, takich jak współpraca i konflikt, wzajemność, zaufanie, reputacja, altruizm, bezpieczeństwo, koordynacja działań. Jako uzupełnienie analizy teoretycznej omówione zostaną także wyniki eksperymentów z udziałem ludzi oraz symulacji komputerowych (turniej Axelroda). W ramach kursu uczestnicy będą mieli możliwość także samodzielnego uczestnictwa w niektórych omawianych grach. |
Literatura: |
Gibbons R., Game Theory for Applied Economists, Princeton 1992. Gintis H., Game Theory Evolving, Princeton 2000. Kliber P., Wprowadzenie do teorii gier, Poznań, 2015. Malawski M., Wieczorek A., Sosnowska H., Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, Warszawa 1997. Pietraś Z. J., Decydowanie polityczne, Warszawa-Kraków 2000. Rasmusen E., Games and Information, Blackwell 1990. Straffin P., Teoria gier, Warszawa 2004. Vega-Redondo F., Economics and the Theory of Games, Cambridge 2003. Watson J., Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Warszawa 2005. |
Efekty uczenia się: |
W1 - Student zna i rozumie podstawowe koncepcje dotyczące teorii gier (zwłaszcza politycznych), takie jak strategie czyste i mieszane, dominacja, równowaga Nasha, Pareto-optymalność i tp. (K_W07, K_W08, K_W09) U1 - Student potrafi zastosować podstawowe koncepcje teorii gier do opisu realnych sytuacji społecznych (zwłaszcza politycznych). (K_U01, K_U03) K1 - Jest gotów do uznania znaczenia posiadanej wiedzy nt. gier w rozwiązywaniu problemów praktycznych. (K_K02) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 15 godzin, 300 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Wichmanowski | |
Prowadzący grup: | Marcin Wichmanowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Kurs internetowy - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.