Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wykład ogolnouniwersytecki "Międzykulturowe Public Relations”

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-55-OG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wykład ogolnouniwersytecki "Międzykulturowe Public Relations”
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy: Wykłady ogólnouniwersyteckie
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Oczekiwana jest wiedza z zakresu politologii i medioznawstwa z elementami komunikowania interpersonalnego oraz komunikowania

grupowego.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

wykład, prace zaliczeniowe

Pełny opis:

Wykład obejmuje następujące zagadnienia:

1.Public relations - definicje

2. Komunikowanie, naród, kultura, cywilizacja

3. Wprowadzenie do komunikowania międzynarodowego i międzykulturowego

4. Język w komunikowaniu międzynarodowym i międzykulturowym

5. Komunikacja niewerbalna

6. Bariery w komunikowaniu

7. Komunikacja międzykulturowa w globalizującym się świecie

Literatura:

Literatura:

1. B. Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław 2002.

2. M. Filipiak, Socjologia kultury: zarys zagadnień, Lublin 2002.

3. J. Mikułowski -Pomorski, Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Kraków 1999.

4. R. Zendrowski, K. Cybul, M. Krycki, Międzynarodowe stosunki kulturalne, Warszawa 2010.

5. M. Bugajski, Język w komunikowaniu, Warszawa 2007.

6. A. Marduła, O słowach które znieważają w języku polskim i francuskim, [w:] Komunikacja międzykulturowa: perspektywa badań interdyscyplinarnych, red. W. Chłopicki, Kraków 2007.

7. A. Wierzbicka, Słowa klucze. Różne języki-różne kultury, przeł. I. Duraj-Nowosielska, Warszawa 2007.

8. I. Likomanowa, Globalizacja świata – czy oznacza ona globalizację mowy. O statusie pożyczek anglojęzycznych, [w:] Kultura. Język. Komunikacja, red. G. Szwat-Gyłybowa, A. Z. Makowski, Warszawa 2001.

9. Komunikowanie polityczne: podmioty, wartości, kanały przekazu. Studia, szkice, komunikaty naukowe, red. Ewa Maj, Toruń 2014.

10. Komunikowanie polityczne, red. E. Maj, E. Podgajna, A. Szwed-Walczak, Ł. Jędrzejski, Lublin 2017.

Efekty uczenia się:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z najważniejszymi aspektami teorii i praktyki public relations w środowisku międzykulturowym.

Wiedza:

1. Student zna przebieg podstawowych procesów Public Realtions

2. Poznaje środki komunikowania na różnych poziomach informacyjnych i perswazyjnych

3. Zdobywa wiedzę o pozyskiwaniu i przetwarzaniu informacji w sferze publicznej

Umiejętności:

1. Student umie rozpoznać zjawiska obecne w komunikowaniu masowym

2. Potrafi rozpoznać i zastosować właściwe techniki public relations

3. Formułuje strategie PR dla wybranych uczestników komunikowania

Postawy:

1. Postawa aktywnego odbiorcy informacji w sferze publicznej

2. Kreator i transmiter systemu wartości

3. Świadomy uczestnik dyskursu publicznego

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)