Wykład ogolnouniwersytecki "Międzykulturowe Public Relations”
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-55-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykład ogolnouniwersytecki "Międzykulturowe Public Relations” |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: |
Wykłady ogólnouniwersyteckie |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Oczekiwana jest wiedza z zakresu politologii i medioznawstwa z elementami komunikowania interpersonalnego oraz komunikowania grupowego. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | wykład, prace zaliczeniowe |
Pełny opis: |
Wykład obejmuje następujące zagadnienia: 1.Public relations - definicje 2. Komunikowanie, naród, kultura, cywilizacja 3. Wprowadzenie do komunikowania międzynarodowego i międzykulturowego 4. Język w komunikowaniu międzynarodowym i międzykulturowym 5. Komunikacja niewerbalna 6. Bariery w komunikowaniu 7. Komunikacja międzykulturowa w globalizującym się świecie |
Literatura: |
Literatura: 1. B. Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław 2002. 2. M. Filipiak, Socjologia kultury: zarys zagadnień, Lublin 2002. 3. J. Mikułowski -Pomorski, Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Kraków 1999. 4. R. Zendrowski, K. Cybul, M. Krycki, Międzynarodowe stosunki kulturalne, Warszawa 2010. 5. M. Bugajski, Język w komunikowaniu, Warszawa 2007. 6. A. Marduła, O słowach które znieważają w języku polskim i francuskim, [w:] Komunikacja międzykulturowa: perspektywa badań interdyscyplinarnych, red. W. Chłopicki, Kraków 2007. 7. A. Wierzbicka, Słowa klucze. Różne języki-różne kultury, przeł. I. Duraj-Nowosielska, Warszawa 2007. 8. I. Likomanowa, Globalizacja świata – czy oznacza ona globalizację mowy. O statusie pożyczek anglojęzycznych, [w:] Kultura. Język. Komunikacja, red. G. Szwat-Gyłybowa, A. Z. Makowski, Warszawa 2001. 9. Komunikowanie polityczne: podmioty, wartości, kanały przekazu. Studia, szkice, komunikaty naukowe, red. Ewa Maj, Toruń 2014. 10. Komunikowanie polityczne, red. E. Maj, E. Podgajna, A. Szwed-Walczak, Ł. Jędrzejski, Lublin 2017. |
Efekty uczenia się: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z najważniejszymi aspektami teorii i praktyki public relations w środowisku międzykulturowym. Wiedza: 1. Student zna przebieg podstawowych procesów Public Realtions 2. Poznaje środki komunikowania na różnych poziomach informacyjnych i perswazyjnych 3. Zdobywa wiedzę o pozyskiwaniu i przetwarzaniu informacji w sferze publicznej Umiejętności: 1. Student umie rozpoznać zjawiska obecne w komunikowaniu masowym 2. Potrafi rozpoznać i zastosować właściwe techniki public relations 3. Formułuje strategie PR dla wybranych uczestników komunikowania Postawy: 1. Postawa aktywnego odbiorcy informacji w sferze publicznej 2. Kreator i transmiter systemu wartości 3. Świadomy uczestnik dyskursu publicznego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.