Wykład ogólnouinwiersytecki:"Jak kreować wizerunek medialny?"
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-74-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykład ogólnouinwiersytecki:"Jak kreować wizerunek medialny?" |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: |
Wykłady ogólnouniwersyteckie |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z teorią kreacji wizerunku medialnego, z uwzględnieniem elementów wizerunku, oddziaływania medium na kreację wizerunku, tożsamości i wartości, intencjonalności przekazu (celu kreacji wizerunkowej), adresatów i narzędzi. |
Literatura: |
Badzińska E., Gołata K., Szczepański M., Współczesne formy komunikowania oraz kreowania wizerunku firmy i przedsiębiorcy, Poznań 2015. Balcarzyk J., Prawo do wizerunku i jego komercjalizacja, Warszawa 2009. Białopiotrowicz G., Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Warszawa 2009. Budzyński W., Zarządzanie wizerunkiem firmy, Warszawa 2002. Cymanow-Sosin K., Perswazyjność w komunikacji wizerunkowej i języku, Kraków 2020. Czaplińska P., Strategia budowania wizerunków osób znanych, Warszawa 2015. Gackowski T., Łączyński M., Metody badania wizerunku w mediach, Warszawa 2009. Giereło K., Wizerunek (image) polityka – teoria i praktyk w Public relations w teorii i praktyce, red. B. Ociepka, Wrocław 2003. Olszanecka-Marmola, Czy telewizyjna reklama polityczna może zmienić wizerunek kandydata?: studium empiryczne wyborów prezydenckich 2015, Toruń 2020. Retoryka wizerunku medialnego, red. A. Budzyńska-Daca, A. Kampka, K. Molek-Kozakowska, Warszawa 2016. Wizerunek jako kategoria teorii komunikacji, antropologii kultury i semiotyki tekstu, red. A. Kiklewicz, Olsztyn 2020. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 15 godzin, 300 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Szwed-Walczak | |
Prowadzący grup: | Anna Szwed-Walczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Kurs internetowy - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.