PF1: Typografia - narzędzie komunikacji wizualnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-D-LS-TNKw.f1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PF1: Typografia - narzędzie komunikacji wizualnej |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Praca w programach do grafiki i projektowania, narzędzia, aplikacje do wizualizacji informacji; wykorzystanie darmowych, ogólnodostępnych programów do projektowania. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) – konwersatorium, 30 h Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta): - Przygotowanie się do konwersatorium - 20 h - Studiowanie literatury - 10h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie na ocenę, wykonane zadania i projekty. Projekty wykonywane na zajęciach obejmujące problematykę typografii w komunikacji wizualnej, korzystanie z darmowych narzędzi do projektowania tekstów i wizualizacji treści. |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu zapoznanie z typografią w komunikacji wizualnej, komunikowaniem poprzez obraz oraz przekazywaniem informacji w formie wizualnej poprzez bazowanie na elementach wyrazu, tj.: ilustracja, typografia, infografika, animacja; pismo – wybór odpowiedniego kroju pism: skojarzenia wizualne, klasyfikacja krojów pism, podstawy łączenia różnych krojów pisma; od sztuki pięknego składu do narzędzia komunikacji wizualnej; przemiany pojęcia typografii na przestrzeni XX i początków XXI w.; synergia obrazu i tekstu w projektowaniu komunikacji wizualnej; barwa, modele i wzajemne zależności barwne, barwa a psychologia, wzajemne relacje kroju i koloru; okładka książkowa z perspektywy komunikacyjnej. |
Literatura: |
Podręcznik komunikacji i identyfikacji wizualnej oraz wymogi dotyczące informacji i promocji https://www.ncbr.gov.pl/fileadmin/user_upload/import/files/podrecznik_wizualizacji.pdf Rypson P., Polskie projektowanie graficzne 1919-1949, Kraków 2017. Samara T., Kroje i kolory pisma: przewodnik dla grafików, Warszawa 2008. Staszewska J., Skorus P., Komunikaty wizualne – specyfika komunikacji marketingowej, „Zarządzanie” 2017 (1), s. 83-100. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Ma wiedzę o typografii oraz komunikacji wizualnej i społecznej, o ich miejscu w systemie nauk - K_W01 2. Posiada wiedzę z zakresu typografii z uwzględnieniem typologii mediów - K_W10 3. Posiada wiedzę z zakresu technologii medialnych - K_W12 4. Posiada aktywność człowieka jako twórcy kultury i podmiotu konstytuującego struktury społeczne i sferę publiczną - K_W09 Umiejętności: 1. Skutecznie posługuje się narzędziami komunikacji społecznej - K_U03 2. Samodzielnie zdobywa i wykorzystuje w pracy umiejętności praktyczne w zakresie typografii i produkcji medialnej - K_U10 Kompetencje społeczne: 1. Posiada zdolność do twórczego i kreatywnego myślenia - K_K03 2. Jest otwarty na technologie komunikacyjne , medialne i społeczne praktyki z nimi związane - K_K07 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Grażyna Piechota | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.