(EC) Culture and Society of China and Taiwan
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-IRA-LS-fCSC |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0312) Politologia i wiedza o społeczeństwie
|
Nazwa przedmiotu: | (EC) Culture and Society of China and Taiwan |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) : 30 h Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 1 Godziny niekontaktowe (praca własna): - przygotowanie się do zajęć 5 h - przygotowanie prezentacji 10 h - przygotowanie się do testu pisemnego 15 h Łącznie : 30h/1 ECTS Sumarycznie 60 h/2 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | dyskusja - U1, K1, K2 prezentacja - K1 test pisemny - W1, U1, U2, K1 |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z życiem codziennym mieszkańców we współczesnym społeczeństwie Chin i Tajwanu i omówienie ich podobieństw i różnic kulturowych. Zajęcia składają się z dwóch części - wykładu oraz ćwiczeń. W ramach wykładu przedstawione zostaną zagadnienia, takie jak narodowość i język, filozofia chińska, religie i wierzenia ludowe, tradycje i święta, symbolika, przesądy i tabu, pismo chińskie, chińskie imiona i nazwiska oraz zwyczaje kulinarne. Na ćwiczeniach studenci przygotują prezentacje związane z kulturą Chin lub Tajwanu i porównują wybrane aspekty kulturowe w kraju pochodzenia i krajach chińskojęzycznych. |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Cynthia Tsui, Focal Point Taiwan: Formosan Snapshots, Taipei 2022. 2. Juan Ch'ang-rue, Tradycyjne wierzenia ludowe Tajwanu, przeł. z jęz. chiń. R. Sławiński, Kraków 2007. 3. Juan Ch'ang-rue, Tradycyjne zwyczaje Tajwańczyków, przeł. z jęz. chiń. R. Sławiński, Kraków 2010. 4. Lina Fang, Chinese society and culture, Taipei 2016. 5. R. Sławiński, Historia Chin i Tajwanu, Warszawa 2002. Literatura uzupełniająca 1. D. Chen-Wernik, Tajwan. Nocne targi, herbata z tapioką i demokracja, Wydawnictwo Pascal, Bielsko-Biała 2023. 2. E. Zajdler, Zrozumieć Chińczyków. Kulturowe kody społeczności chińskich, Warszawa 2011. 3. J. Pimpaneau, Chiny: kultura i tradycje, przeł. z jęz. fran. I. Kałużyńska, Warszawa 2001. 4. M. Jacoby, Tajwan Herbatka na beczce prochu, Wydawnictwo Muza, Warszawa 2025. 5. M. Jacoby, Chiny bez makijażu, Wydawnictwo Muza, Warszawa 2024. |
Efekty uczenia się: |
W1. Student ma podstawową wiedzę na temat kultury Chin i Tajwanu - K_W11 U1. Student interpretuje różnice kulturowe między Chinami a Tajwanem - K_U08 U2. Student potrafi funkcjonować w krajach chińskojęzycznych - K_U14 K1. Student jest zorientowany na różne aspekty współczesnej kultury chińskiej i tajwańskiej - K_K01 K2. Student jest otwarty na kontakt międzykulturowy z reprezentantami krajów chińskojęzycznych - K_K03 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jyun-Yi Deng | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.