Historia marketingu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-MLP-LS-Hist. |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia marketingu |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Egzamin pisemny |
Pełny opis: |
Problematyka zajęć: 1. Narodziny marketingu 1.1.Pojęcie „historia marketingu” 1.2. Powstanie terminu „marketing” 1.3. Historia praktyk marketingowych i historia myśli marketingowej 1.4. Etapy rozwoju marketingu 1.5. Henry Ford i fordyzm 1.6. Kluby Rotary i „etyka służby” 1.7. Rozwój demokraci biznesu 2. Ewolucja definiowania marketingu 2.1.Marketing jako układ społeczny 2.2. Zmiany w obrębie społecznego układu marketingu: - w relacji producenci – dystrybutorzy - w relacji producenci – konkurencja - w relacji producenci – media - w relacji producenci – konsumenci (klienci) 2.3. Aktywacja marki 2.4. Product launch spunt 2.5. Ewolucja marketingu jako orientacja działania przedsiębiorstwa 3. Zmiana paradygmatu marketingu 3.1. Koncepcje rozwoju marketingu: 3.1.1. Podział wg Philipa Kotlera: - marketing 1.0 - marketing 2.0 - marketing 3.0 - marketing 4.0 - marketing 5.0 3.1.2. Podział wg Martina Lindstroma: - Unikatowa Cecha Produktu - Emocjonalna Cecha Oferty - Organizacyjna Cecha Oferty - Markowa Cecha Oferty - Własna Cecha Oferty - Holistyczna Cecha Oferty 3.2. Archetyp marki |
Literatura: |
- A. Giza, Uczeń czarnoksiężnika, czyli społeczna historia marketingu, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2017. - W. Gogłoza, K. Księski, Historia myśli organizatorskiej. Zarys wykładu, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013. - Z. Waśkowski, Istota i ewolucja marketingu, [w:] Marketing. Podręcznik akademicki, red. Z. Waśkowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2022. - P. Chlipała, Uwagi o wyodrębnianiu współczesnych koncepcji marketingu, [w:] Działania marketingowe organizacji, red. K. Błoński, A. Smalec, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2020. - R. Kozielski, Przyszłość marketingu – wymiar koncepcyjny, organizacyjny i implementacyjny, „Handel Wewnętrzny” 2016, nr 4 (363), s. 101-109. - R. Kozielski, Ewolucja marketingu - wymiar historyczny i naukowy, [w:] Grzegorczyk W., (red.), Marketing w obliczu nowych wyzwań rynkowych. Księga jubileuszowa z okazji 70-lecia Profesora Gregora, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 81-98. wiadomoscihandlowe.pl Heinrich-Böll-Stiftung, https://pl.boell.org/pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dorota Maj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.